Cum verifici uzura anvelopelor ca să nu pierzi bani aiurea
Anvelopele, cunoscute în popor sub denumirea de cauciucuri, sunt unele dintre cele mai scumpe consumabile ale unui automobil. Iar prețul nu este deloc mic, mai ales dacă un conducător auto optează să aibă un set de anvelope de iarnă și un set de anvelope de vară. Totuși, când știe un șofer că trebuie schimbate gumele și cum se poate verifica nivelul de uzură al unui cauciuc?
Starea anvelopelor trebuie să fie verificată periodic. Banda de rulare este indicatorul care spune dacă anvelopele mai pot fi sau nu folosite. Pentru a se verifica corespunzător, se recomandă oprirea mașinii pe o suprafață plană, tragerea frânii de mână, întoarcerea volanului la 45° pentru a avea o vedere de ansamblu.
Dacă totul pare ok, apoi se verifică adâncimea profilului și starea anvelopei. Cu ajutorul unui instrument de măsurarea a adâncimii se verifică adâncimea profilului în diferite locuri. Gumele trebuie să prezinte o înălțime a profilului de cel putin 1,6 milimetri pe întreaga circumferință a lor.
În momentul în care nivelul de uzură a profilului ajunge la același nivel cu indicatorul de uzură, anvelopa a atins limita legala și trebuie înlocuită cât mai repede cu putință. Dacă nu vă descurcați, o variantă ar fi să-i rugați pe cei care lucrează la vulcanizare să vă măsoare nivelul de uzură al gumelor.
Legea îi pedepsește pe conducătorii auto care circulă cu anvelope uzate. În România legea prevede o adâncime minimă de profil pentru anvelope de 1,6 milimetri (în cazul celor de vară) sau 4 milimetri (în cazul celor de iarnă), dacă anvelopele au o adâncime de profil mai mică, şoferul riscă să fie amendat.
Pe piață au apărut CIP-urile, de mărimea unei monede, care pot măsura adâncimile profilelor la cauciucuri. Acestea se pot folosi atât pentru gumele de iarnă, cât și pentru cele de vară.