28 aug. 2018 | 17:25

Toyota bagă sute de milioane în Uber pentru visul mașinilor autonome

ACTUALITATE
Toyota bagă sute de milioane în Uber pentru visul mașinilor autonome

Toyota vrea să intre în cursa pentru mașinile autonome și nu o să înceapă de la zero, ci printr-un parteneriat cu Uber prin care se angajează să inveastească sute de milioane de dolari.

Cele două companii au căzut de acord să lucreze împreună la ambiția de a dezvolta o mașină care se conduce singură, iar pentru asta Toyota este gata să investească 500 de milioane de dolari în Uber Technologies. Acestă investiție a ridicat evaluarea Uber la aproape 72 de miliarde de dolari, ceva mai mult decât evaluarea făcută la începutul anului odată cu investiția SoftBank Group.

În urma acestei înțelegeri, Uber va integra technologia în automobilele Toyota Sienna care apoi vor fi folosite în rețeaua Uber. În viitor, aceste mașini ar putea fi cumpărate și operate și de alte companii terțe.

Uber caută de multă vreme metode prin care ar putea reduce costurile de dezvoltare al mașinilor autonome, dar și pierderile pe care acestă difizie le aduce, iar acest parteneriat ar putea fi răspunsul.

Anul trecut, Uber ar fi cheltuit aproape 750 de milioane de dolari pentru a transforma visul unei mașini autonome o realitate. Totuși, accidentul în care o persoană a fost ucisă de o mașină autonomă Uber a făcut ca procesul de dezvoltare să încetinească.

După acel incident, Uber a concediat 400 de persoane din Arizona care „conduceau” mașinile, însă acum se pregătește din nou să angajeze oameni pentru divizia de mașini autonome. Investiția Toyota în Uber aduce aminte de investiția de 500 de milioane General Motors în Lyft acum doi ani de zile, parte din planul de a dezvolta mașini autonome în parteneriat.

Atunci a fost pentru prima dată când un mare producător de automobile intra în parteneriat cu o firmă de tehnologie din Silicon Valley. Câteva luni mai târziu, GM a anunțat că a cumpărat Cruise Automation, producătorul unui sistem care-i dădea autonomie oricărei mașini clasice, și astfel a devenit un competitor pentru Uber, Waymo, firma Alphabet și alții.