Testul nemilos prin care Netflix se asigură că are cei mai buni angajați
Pentru ca o compania să poată obțină rezultate bune trebuie să aibă și cei mai buni angajați. Netflix are un test nemilos prin care se asigură că păstrează cei mai buni angajați.
Potrivit celor de la Wall Street Journal, Reed Hastings, CEO-ul Netflix, folosește și el testul pentru a evalua managerii, iar ultima victimă este Neil Hunt, chief product officer al Netflix, și un bun prieten de-al lui Hasting de 18 ani.
Netflix s-a transformat într-un gigant media, însă cultura companiei a avut de suferit, iar dacă un angajat nu trece un test atunci este dat afară. Peste 70 de foști și actuali angajați ai companiei au confirmat aceste practici.
Testul cu pricina se numește „keeper test” și este descris de cei de la Netflix în felul următor: „Dacă unul dintre membrii echipei se gândește să plece la o altă firmă, oare managerul ar încerca din greu să-i păstreze? Dacă un angajat nu trece testul atunci acea persoană este concediată și i se acordă un pachet generos de compensare pentru a putea găsi pe altcineva care să facă echipa și mai bună”.
Unii manageri au declarat că simt o presiune să concedieze oameni altfel riscă să pară slabi. Se pare că mulți angajați au temeri legate de slujbele lor și le este frică că vor fi dați afară în fiecare zi.
Se pare că Hastings ar fi decis că Hunt ar trebui să plece și a spus despre asta că „nu aș fi făcut acea alegere în acel moment, dar trebuie să separi emoția de logică”.
Reprezentanții Netflix au spus că „noi credem cu tărie în menținerea unei culturi de înaltă performanță și le oferim oamenilor libertatea de a face o treabă bună. Mai puține controale și o responsabilitate mai mare le permit angajaților noștri să facă decizii mai inteligente, mai crateive, ceea ce înseamnă un conținut de calitate pentru abonații noștri”.