Testul care îți arată că o mașină nouă îți salvează viața, una veche nu
Testul auto în caz de accident dintre o Toyota Corolla din 1998 și una din 2015 îți arată cât de mult au evoluat sistemele de siguranță pentru șoferi și pasageri.
Siguranța la volan a devenit tot mai importantă, pe măsură ce cresc performanțele de viteză ale automobilelor. Se spune că nicio mașină nu e 100% sigură, iar pericolul de moarte există cu orice autoturism. Dar există câteva măsuri de siguranță care îți pot salva viața în unele cazuri.
Dacă abia ți-ai luat carnetul de conducere și crezi că n-ai nevoie de o mașină nouă pentru început, privește testul auto de mai jos și ai să-ți schimbi părerea. Mașinile vechi pot fi dotate cu multe funcții utile, dar cele care asigură siguranța șoferului și pasagerilor nu se regăsesc mereu printre ele.
Un test auto de siguranță în caz de accident efectuat în Australia și Noua Zeelandă, la United Global Road Safety Week, arată cât de mult s-a investit în măsurile de protejare a persoanelor în interiorul mașinii.
Au fost puse față în față două automobile din aceeași gamă, dar din ani diferiți: o Toyota Corolla din 1998 și una din 2015 și au fost propulsate una spre cealaltă cu viteza de 64 km/h. Ambele mașini au fost grav avariate, dar secretul testului constă în gradul de distrugeri din interior.
Experții care au realizat acest test au ajuns la o concluzie tranșantă. Principala diferență dintre o mașină contemporană și una de dinainte de 2000 ține de siguranța la volan. Toyota Corolla din 1998 nu are nici măcar airbaguri. Înseamnă din start că persoanele din interior sunt expuse la un grad mult mai mare de răni în cazul unui accident grav.
Astea au fost vremurile. Înainte de anii 2000, se credea că centurile de siguranță sunt suficiente pentru a asigura supraviețuirea pasagerilor. În SUA, abia din 1998 s-a pus problema efectelor catastrofale ale accidentelor auto, mai ales în rândul tinerilor.
Testul efectuat pe Toyota arată că modelul din 1998 a cauzat pasagerilor o mulțime de leziuni grave la nivelul capului, pieptului și picioarelor. Corolla vechi a aobținut un scor de numai 0,40 din 16.
La polul opus, Toyota Corolla din 2015 a obținut un scor de 12,93 din 16, pentru pasagerii (din silicon) au scăpat teferi din coliziune, fără rani grave.
În privința daunelor mașinilor, modelul din 1998 s-a făcut armonică în momentul ciocnirii, chiar dacă a părut că intră efectiv prin „fratele” său mai mare, din 2015. În cazul celei din urmă, cea mai avariată parte a fost fața, desigur.