Ryanair și-a lăsat angajații să doarmă pe jos înainte de un zbor
Pentru că Ryanair e o companie de zbor low-cost, costurile trebuie tăiate de undeva, chiar dacă tocmai angajații ajung să doarmă pe jos, înainte de un zbor.
Compania low-cost nu are cel mai bun an, după perturbarea activităților din vară, iar încrederea clienților în Ryanair a scăzut în ultimele luni, fapt care s-a tradus și în scăderea rezervărilor în avans făcute de aceștia. Prețurile petrolului sunt în creștere, iar în Marea Britanie, cea mai mare piață a companiei, numărul pasagerilor a scăzut pe fondul deprecierii lirei.
Cu toate acestea, compania rămâne de succes, cu profituri de 1,4 miliarde de dolari în ultimul an. Perturbarea activităților se referă la un val de greve ale piloților și stewarzilor. Cei din urmă se plâng de condiții improprii de lucru, care se traduc în oboseală crescută și chiar temeri că nu ar putea să efectueze o evacuare de urgență, în eventualitatea unei astfel de întâmplări.
În Malaga, Spania, au fost înregistrate furtuni puternice, iar o bună parte dintre zborurile care trebuiau să ajungă pe aeroportul orașului au fost anulate sau trimise către alte aeroporturi.
Zborurile au fost amânate către dimineață, iar Ryanair a lăsat echipajul unui zbor să doarmă pe jos, într-una din camerele companiei din aeroport, înainte de zborul acestora.
COO-ul companiei, Peter Bellew, se scuză și susține că ”din păcate, toate hotelurile erau complet ocupate în Malaga. Ceva mai târziu, echipajul a fost mutat în lounge-ul VIP. Cerem scuze echipajului pentru că nu le-am putut găsi camere la hoteluri.”
Din păcate, pare că COO-ul nu spune adevărul, având în vedere că sunt cel puțin 400 de hoteluri și alte 1.500 de proprietăți la cel mult 20 de kilometri de aeroport. În plus, nu este tocmai sezonul turistic în regiune, iar hotelurile nu au un grad de ocupare de peste 50%.
Mai mult, angajații nu ar fi fost mutați nici în lounge-ul VIP, deoarece aceasta este închisă începând cu ora 23:00, iar în seara respectivă nu a existat vreo excepție.