10 apr. 2018 | 11:00

Lucruri mai puțin știute despre rivalitatea dintre Senna și Schumacher

AUTO
Lucruri mai puțin știute despre rivalitatea dintre Senna și Schumacher

Pe 1 mai se vor împlini 24 de ani de când Ayrton Senna a șocat lumea Formula 1 și și-a pierdut viața într-un accident. Oricâtă istorie a scris, din ea face parte și Michael Schumacher, altă legendă Formula 1.

Ayrton Senna a murit într-un accident în timpul Marelui Premiu al Republicii San Marino. După hegemonia lui Senna (trei titluri mondiale) a urmat dominația lui Michael Schumacher (șapte titluri mondiale). Deși nu mai sunt de ani buni în atenția opiniei publice, fanii Formula 1 nu au uitat niciodată rivalitatea dintre cei doi piloți.

Rivalitatea dintre cei doi piloți a ținut capul de afiș timp de patru sezoane și ar mai fi continuat dacă brazilianul nu și-ar fi pierdut viața într-un cumplit accident la Imola, în San Marino.

Primul conflict public dintre brazilian și neamț a avut loc în 1992 când, după o cursă, Michael Schumacher l-a acuzat pe Ayrton Senna că ar fi condus nesportiv.

„Frâna violent în virajele strânse, unde nu puteam depăşi deloc, apoi se distanţa pe liniile drepte. A fost și o scenă în care m-a lăsat să-l depăşesc, dar şi-a recuperat imediat poziţia datorită efectului de slipstream. A făcut asta şi le-a oferit altor piloţi oportunitatea să mă depăşească”, a declarat tânărul Schumacher la vremea respectivă. Acesta încheia: „Sunt foarte supărat pe Ayrton. Nu este necesar ca un triplu campion mondial să facă aşa ceva”.

A urmat cursa din Franța, când a avut loc primul acroșaj între cei doi piloți. După ce cursa a fost întreruptă din pricina unei ploi, Senna l-a luat deoparte pe neamț și i-a spus: „Nu înțelegi mai nimic. Înainte să faci un scandal la fel de mare ca în Brazilia, îţi spun doar atât: dacă ai o problemă, vino să vorbeşti înainte cu mine!”

Schumacher

Între cei doi a existat chiar și un conflict fizic. Se întâmpla după o sesiune de teste pe circuitul de la Hockenheim. Enervat că a fost împins în afara circuitului de Schumacher, pe o zonă unde cei doi concurau cu o viteză foarte mare, Senna a mers la boxe și l-a apucat de gât pe Schumacher. „Mi-a masat gâtul”, a declarat apoi neamțul fără să dea alte detalii.

A urmat Marele Premiu al Africii de Sud din 1993, când Schumacher a abandonat după ce cei doi piloți s-au atins, în turul cu numărul 39.

Imola, ultima cursă pentru Senna

Pe 1 mai 1994, cei doi luau startul în cursa de la Imola. Senna avea nevoie de victorie, pentru că Michael Schumacher avea deja 20 puncte avans. În turul al șaptelea, mașina lui Senna refuză să mai poată fi controlată în virajul Tamburello, ieșind în decor, izbindu-se de zidul de beton la o viteză de 218 km/h. Cu doar două secunde înainte de impact, viteza era de 312 km/h. Accidentul îi era fatal pilotului brazilian în orice condiție.

La finalul cursei, Schumacher a declarat: „Tocmai am câştigat cursa, dar nu sunt bucuros. Singurul lucru pe care îl pot spune este că sper să învăţăm ceva din asta. Avem multe de învăţat şi trebuie să folosim asta. Astfel de lucruri nu trebuie să se întâmple”.

Neamțul nu a participat la înmormântarea lui Senna din Brazilia, invocând motive de securitate.

Schumacher a devenit campion mondial chiar în acel sezon pentru prima dată. Au urmat alte șase triumfuri în anii 1995, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, neamțul devenind astfel, conform statisticii, cel mai mare pilot al tuturor timpurilor. Totuși, multe voci din Marele Circ susțin că Senna a fost mult mai talentat decât Schumacher.