Cearta cu Enzo Ferrari care a dus la crearea mașinilor Lamborghini
Lamborghini, o firmă cunoscută la nivel mondial pentru supercarurile sale, a scos pe piață modelul Urus. E și primul SUV din istoria companiei. Până în 2019, constructorul vrea să ajungă la livrări anuale de cel puțin 7.000 de unități.
Povestea Lamborghini a început în urmă cu mai bine de 50 de ani, mai exact în anul 1963. Dintr-o aroganță. Evident, dacă povestea de mai jos este adevărată și nu este doar un mit.
Totul a început pe când italianul Ferruccio Lamborghini, un întreprinzător mic care fabrica tractoare, și-a cumpărat un Ferrari 250 GTO. Nemulțumit că, după un timp, ambreiajul nu funcționa așa cum își dorea, acesta ar fi mers în anul 1958 în audiență la Enzo Ferrari.
Întrucât avea o afacere profitabilă și în fața sa se afla doar un producător de tractoare, Enzo Ferrari i-a răspuns cu aroganță lui Lamborghini. „Problema nu e la mașină, ci la șofer. Un tractorist nu cred că știe cum să conducă un Ferrari. Poți să-ți vezi în continuare de tractoarele tale!”, i-ar fi spus Ferrari.
Acest răspuns l-a scos din minți pe Ferruccio Lamborghini. Italianul a constatat ulterior că ambreiajul de la mașina sportivă este similar cu kitul folosit în construcția tractoarelor sale, lucru care i-a dat de gândit. Astfel, în 1963, Lamborghini a angajat chiar oameni de la Ferrari și a pus bazele companiei “Lamborghini Automobili SpA” cu scopul de a construi o mașină mai bună decât a rivalului său.
Primul model fabricat a fost 350 GTV, cu motor V-12. Acesta atingea viteza maximă de 280 de km/h, o adevărată nebunie pentru acele vremuri. Urmașul lui 350 GTV a fost Miura și povestea și-a scris primele rânduri.
Din păcate pentru el, în anul 1972, Ferruccio Lamborghini a vândut din cauza crizei jumătate din acţiuni către un magnat elveţian pe nume Georges-Henri Rossetti. Un an mai târziu a renunțat la toate în favoarea lui René Leimer. Apoi, Ferruccio s-a dedicat altor afaceri până în anul 1993, când a decedat la vârsta de 77 de ani.