20 mai 2018 | 15:06

Cazurile înfiorătoare cu piloți care au prăbușit intenționat avioane

ACTUALITATE
Cazurile înfiorătoare cu piloți care au prăbușit intenționat avioane

Concluzia investigatorilor zborului MH370 – aceea că avionul malaezian dispărut a fost de fapt prăbușit intenționat, readuce la lumină un subiect despre care arareori se vorbește – acela al piloților sinucigași.

Motivele pentru care piloții prăbușesc avioane în mod intenționat sunt numeroase și greu de înțeles, dar nu despre ele vorbim. De-a lungul timpului, au existat situații în care avioane perfect funcționale s-au prăbușit, iar singurul factor care a dus la asta a fost voința pilotului. Deși rare, aceste cazuri au șocat lumea și nu trebuie uitate.

Zborul 9525 de la Germanwings care s-a terminat tragic în Alpii francezi (24 martie 2015)

Avionul parcurgea distanța dintre Barcelona și Dusseldorf, cu 150 de oameni la bord. La jumătate de oră de la decolare, avionul a luat ultima oară legătura cu turnul de control pentru a primi permisiunea de a continua pe ruta pe care se află. La puțin timp după, căpitanul l-a anunțat pe co-pilot că va părăsi puțin cabina și l-a rugat să preia controlul asupra comunicării radio, conform BBC.

Pe înregistrarea accidentului, se poate auzi ușa deschizându-se și închizându-se. Câteva secunde mai târziu, co-pilotul a schimbat setările pentru altitudine – de la 11,5 kilometri la 30 de metri. Avionul a început să coboare rapid. Cei de la turnul de control au încercat să ia legătura cu co-pilotul, dar nu au primit vreun răspuns. Până la sfârșitul înregistrării, se pot auzi respirațiile calme ale co-pilotului, acompaniate de bătăi în ușă din ce în ce mai violente și voci care cer co-pilotului să deschidă ușa de la cabină.

Pasagerii nu au știut ce se va întâmpla decât cu puțin timp înainte de impact. Abia în ultimele secunde ale înregistrării, înainte ca avionul să intre în Alpi cu 700 de kilometri pe oră, țipetele nevinovate ale acestora se pot auzi. În urma accidentului premediat, nu au existat supraviețuitori.

Zborul 470 al Mozambique Airlines care și-a găsit sfârșitul în Namibia (29 noiembrie 2013)

Acest caz este similar cu cel prezentat anterior. În timpul unui zbor între Maputo și Angola, co-pilotul a părăsit cabina pentru a merge la toaletă, iar căpitanul a rămas singur în cabină. Avionul se afla la altitudinea de 11,5 kilometri în acel moment, conform informațiilor oferite de Departamentul Civil de Aviație din Namibia. Căpitanul a modificat manual setările, astfel încât avionul a început să coboare rapid.

Pe înregistrarea accidentului se poate auzi cum cineva izbește cu putere în ușa cabinei piloților. Avionul s-a prăbușit în Parcul Național Bwabwata din nord-estul Namibiei. Toți cei 27 de pasageri și cei șase membri ai echipajului de la bord au murit.

Zborul 990 de la EgyptAir care a sfârșit în ocean (31 octombrie 1999)

În timpul unui zbor între Cairo și New York City, căpitanul a părăsit cabina pentru a merge la toaletă. Investigațiile desfășurate de National Transportation Safety Board (NTSB) au arătat că, după ce căpitanul a plecat, co-pilotul a schimbat setările avionului, astfel încât acesta să coboare rapid și abrupt.

În numai 36 de secunde, avionul a coborât 4,2 kilometri și s-a prăbușit pe coasta Massachusetts, în ocean. Cei de la NTSB au ajuns la concluzia că a fost vorba despre sinucidere. Cu toate astea, autoritățile egiptene au negat acest lucru și au spus că a fost vorba de o eroare mecanică.

Toți cei 202 pasageri și cei 15 membri ai echipajului au murit în urma impactului cu oceanul.

Zborul 185 al SilkAir care a stârnit controverse cu prăbușirea sa (19 decembrie 1997)

Un caz similar cu cel prezentat mai sus, acest zbor parcurgea distanța dintre Jakarta și Singapore când a coborât brusc de la altitudinea de 10,6 kilometri și s-a prăbușit. Investigațiile NTSB au arătat că pilotul a prăbușit în mod intenționat avionul, într-un act care a ucis toate cele 104 de persoane care se aflau la bord.

Autoritățile din Indonezia au spus că nu se poate determina exact cauza accidentului. Este unul din puținele cazuri în care NTSB dezminte în mod public concluziile unei alte investigații.

Zborul 630 de la Royal Air Maroc care a ajuns în munți la puțin timp după decolare (21 august 1994)

Avionul mergea de la Agadir la Casablanca. La 10 minute după decolare, avionul a intrat în Munții Atlas. Conform Aviation Safety Network, pilotul a dezactivat opțiunea de autopilot și a zburat intenționat în munți. Cei de la Moroccan Pilot’s Union au negat acest lucru.

Toți cei 40 de pasageri, precum și cei patru membri ai echipajului, au murit în urma impactului.