Cât costă mașina electrică pentru hipsteri pe care o poți parca oriunde
Microlino, cea mai mică mașină electrică de oraș, va fi disponibilă în Europa curând și promite mai multe avantaje decât pare la prima vedere.
Microlino este un producător elvețian de scutere care, în urmă cu trei ani, a decis să reinventeze vechea BMW Isetta, mașinuța din anii ‘50 și ‘60 care devenise populară în mai multe țări din Europa și chiar și peste ocean.
Microlino, companie deținută de doi frați, și-a dezvăluit automobilul cu o singură ușă la salonul auto de la Geneva încă de acum doi ani, dar pe atunci nu era disponibil pentru vânzare.
Acum, reprezentanții companiei spun că sunt pregătiți să comercializeze mașina în toată Europa și în China și au de gând să producă peste 10.000 de unități pe an. Prețul unei mașini Microlino va fi de aproape 12.000 de euro și s-au înscris deja vreo 7.000 de doritori care au plătit și un avans pentru rezervare.
Microlino este o replică extrem de fidelă a vechii BMW Isetta, iar bordul cu tot cu volan sunt atașate chiar pe portiera din față. Deci, când te dai jos din mașină, dai și bordul și volanul la o parte.
Deși pare o mașină ciudată destinată cuplurilor de hipsteri, Microlino este concepută și ca mașină de familie. În față încap doi adulți, dar există loc și pentru doi copii mici în spate.
Micro-mașina vine la pachet cu două baterii litiu-ion: una de opt kW/h, cu o autonomie de 120 km și una de 14,4 kW/h, cu o autonomie de puțin peste 200 km. Producătorii spun că încărcarea bateriilor nu durează mai mult de patru ore.
Microlino este o mașină concepută doar pentru oraș, deci nu te poți baza pe ea pentru călătorii mai lungi când pleci în vacanță, dar atinge viteza maximă de aproape 90 km/h și are un motor de 20 de cai-putere.
După cum s-a mai spus pe Playtech, Microlino are o lungime de doar 2,4 metri, o lățime de 1,5 metri și înălțime de 1,46 metri. Prin urmare, este chiar mai mică și decât un Smart Fortwo.
Cel mai mare avantaj al lui Microlino este că are portiera în față. Indiferent cât de înguste ar fi spațiile unde o parchezi, intratul și ieșitul din mașină nu vor mai fi o problemă pentru tine. Nu este prea estetic designul, dar e extrem de practic și o face mașina ideală pentru orașe.
Astfel, mașina va fi disponibilă începând de anul acesta, când compania va produce mai întâi 500 de exemplare și speră să ajungă la 5.000 de unități vândute anul viitor.
Puțin probabil să se întâmple asta în contextul actual al preferințelor clienților. Totuși, în perioada 1953 – 1961, BMW Isetta s-a vândut destul de bine datorită prețului foarte mic de la acea vreme, când oamenii se aflau într-o penurie economică din cauza celui de-al Doilea Război Mondial.