Dacia și mașini germane: cele mai căutate automobile în România
Anul acesta, s-au înregistrat vânzări record de mașini, atât second hand, cât și noi. Supremația o dețin, evident, tot autoturismele rulate din import. Și da, e și Dacia pe listă. Bănuiesc că intuiește deja ce mașini continuă să prefere românii.
Românii vor în continuare mașini nemțești pentru că oferă, într-adevăr, calitate, dar nu-și permit unele noi. Sau poate își permit Dacia.
În 2018, cele mai căutate mărci au fost Volkswagen (peste 55 de milioane de afișări), BMW și Audi. Care a fost cel mai căutat model? Volkswagen Passat, desigur, cu peste 11 milioane de căutări, ca să păstrăm tradiția.
Aceste date au fost furnizate de autovit.ro. Anul acesta, 70% din mașinile vândute au provenit de la dealeri autorizați, iar 30% de la persoane fizice.
Alături de Passat, românului îi mai place să se dea și cu Audi A4 și BMW Seria 3, modele care ocupă locurile doi și trei în clasament.
Totuși, în 2018, s-a înregistrat un număr record de înmatriculări de mașini din gama SUV, în ciuda creșterii prețului carburanților, a supraaglomerării traficului, îngustării unor străzi în Capitală și a noilor norme de poluare care au devenit mai stricte.
Dar, în ciuda faptului că românul își dorește mașină nemțească, tot la Dacia rămâne în cele din urmă. Dacia Duster a fost cea mai vândută mașină anul acesta pe plan local. Alte autoturisme extrem de căutate au rămas Volkswagen Golf (cred că România e cea mai “loială” țară a acestui model), Skoda Octavia, Ford Focus, Opel Astra și Mercedes Clasa E. Un lucru interesant e că apare și Toyota pe-acolo, la un moment dat.
În ceea ce privește motorizarea, gama diesel a scăzut în 2018 de la 46% la 36%, dar tot este un procent foarte mare, având în vedere exigențele și taxele care se prefigurează din 2019. Românilor pare că nu le pasă că vor vor plăti poate dublu pentru mașina diesel și cu atât mai puțin îi interesează poluarea care îi afectează zilnic.
Aici este vina Uniunii Europene și a guvernelor care nu înțeleg că taxele nu sunt o formă de descurajare în a mai cumpăra diesel atât timp cât cetățenii au deja bani cu care să achite “tributul”. Banul nu te scapă de poluare și nici nu e folosit în fondul public corespunzător.
La polul opus, în mod paradoxal, tot în 2018, a crescut numărul de înmatriculări de mașini electrice, de cinci ori mai mare decât anul trecut. E un semn bun, mai ales că încep să se înmulțească stațiile de alimentare, dar tot nu contrabalansează ponderea automobilelor clasice.
Potrivit autovit.ro, românii au cumpărat mai multe mașini second hand (o medie lunară de 39.000 de unități) decât mașini noi (recordul e de 28.000 anul acesta). În șase luni, au s-au vândut chiar și peste 50.000 de mașini rulate din import.