De ce au unele mașini stopuri ascunse în portbagaj
E posibil să fi văzut destul de rar la noi mașini care au stopuri și în portbagaj. Mulți s-au întrebat care e, de fapt, scopul lor, dar să știi că sunt mai utile decât ai crede.
Rareori găsești câte două rânduri de stopuri la o mașină. Ele se regăsesc însă la modelele mai noi, mai exact la mașinile care au stopurile principale dispuse pe portiera portbagajului.
Cele mai bune exemplu sunt Buick și Opel Cascada, mașini pe care nu prea le vezi pe la noi, dar sigur te-ar surprinde dacă ai observa perechea adițională de lumini pe spate. Le întâlnești cel mai des la astfel de vehicule pentru că sunt convertibile, dar dacă vei cuta cu atenție, ai să vezi că găești stopurile adiționale și la alte modele de la Opel, precum Insignia.
Nu este chiar greu de ghicit care e scopul lor. Din moment ce stopurile principale sunt situate pe portiera din spate, ele nu mai sunt vizibile atunci când deschizi portbagajul. În consecință, producătorii s-au gândit că luminile pe spate sunt importante și trebuie să fie prezente și atunci când mergi cu portbagajul deschis.
Imaginează-ți că te afli noapte pe autostradă. E beznă totală, dar te oprești să cauți ceva în spate. Pentru siguranța ta și a celorlalți participani la trafic, trebuie să fii vizibil, iar acele stopuri îți vin în ajutor.
O altă situație în care stopurile “dispar” de pe spate e atunci când cari ceva care nu-ți permite să închizi portbagajul. Stopurile “de rezervă” rezolvă problema. Producătorii au început să folosească această tactică pentru a nu renunța la designul propus.
Pe lângă Opel și Buick mai sunt și alte brandrui care au “ascuns” stopurile în portbagaj, cum ar fi Audi, la SUV-ul Q5 sau Mini, la Mini Clubman.