16 apr. 2018 | 17:30

Tot ce trebuie să știi când cumperi o mașină second-hand

ACTUALITATE
Tot ce trebuie să știi când cumperi o mașină second-hand

Alegerea dintre achiziționarea unui automobil nou mai slab ca marcă și unul second-hand, dar mai bun ca marcă, a fost întotdeauna extrem de dificilă. Aceste sfaturi te vor ajuta.

La noi în țară, românii preferă, din lipsă de bani, achiziția unei mașini second-hand. Există multe riscuri atunci când un cumpărător va merge în târg să-și ia o mașină. Așa că ți-am făcut o listă cu detalii la care să te uiți prima dată când iți iei o mașină folosită.

Când achiziționezi un automobil la mâna a doua, un criteriu important este kilometrajul. Astfel, este important ca numărul de kilometri să parcurși să fie cel real. Pe piață există nenumărate service-uri care identifică dacă kilometri au fost sau nu dați înapoi.

Caroseria trebuie și ea verificată. Un ochi avizat își va da seama dacă automobilul a fost sau nu revopsit. În cazul în care mașina a trecut printr-un proces de revopsire, sunt șanse mari să fi fost implicată într-un accident de circulație.

Schimbătorul de viteze poate fi și el un martor care să sugereze dacă automobilul a fost sau nu „muncit”. Astfel, de multe ori, uzura unui schimbător poate arăta dacă kilometri parcurși de mașină sunt reali. Evident, acest lucru se aplică doar în cazul în care capul schimbătorului de viteze nu a fost înlocuit.

Tapițera ne va spune dacă proprietarul a fost sau nu grijuliu cu propriul automobil. În cazul în care scaunul de la șofer este rupt și bordul arată doar 50.000 de kilometri parcurși, este destul de clar că cel care vinde mașina nu este deloc sincer și a umblat la kilometraj.

La fel ca și schimbătorul de viteze și volanul poate fi un martor de nădejde. Dacă acesta are multe urme de folosire, dar kilometrii din bord sunt extrem de puțini, este momentul în care potențialul cumpărător trebuie să-și pună un mare semn de întrebare.

Motorul trebuie și el verificat. Dacă nu avem la dispoziție niciun mecanic, ne putem uita noi pentru a observa dacă la evacuare motorul scoate fum alb de ulei ars. Totodată, trebuie observat dacă nu cumva există eventuale scurgeri de ulei. O ureche fină își va da seama dacă motorul scoate zgomote ciudate.

Pe baterie scrie data de fabricație a acesteia. Dacă bateria este mai veche de cinci sau șase ani, este un semn clar că trebuie înlocuită cât de curând de către noul proprietar. Și un astfel de acumulator nu este deloc ieftin.