ING Bank explică situația plăților dublate care ți-au golit contul
Unul dintre marile motive de panică pe 8 octombrie, pentru mulți români, a fost că plățile din contul ING Bank apăreau dublate. Banca a explicat ce s-a întâmplat.
Clienții afectați de problemele ING au remarcat pe 8 octombrie că tot ce-au plătit apare dublat în cont. După amiază, banca a informat că asta e posibil să se fi întâmplat cu tranzacțiile din weekend. Odată ce vestea aceasta s-a răspândit, serviciul ING Home’Bank a avut probleme de funcționare din care numărului mare de utilizatori care încercau să folosească platforma.
ING Bank susține că a identificat dublarea tranzacțiilor pe 8 octombrie, după ora 14. Erau afectate cele realizate cu cardul în weekend și procesate luni.
„Banca a identificat situațiile urgențe ale unor clienți și a discutat cu aceștia pentru a corecta tranzacțiile și a regla punctual contul clienților cât mai repede cu putință. Eroarea a fost confirmată ca fiind una operațională, fără impact asupra altor procesări ale băncii. Clienții nu vor suporta costuri în urmă acestei situații, în comisioane sau taxe”, a transmis ING.
„Toate tranzacțiile au fost corectate și sumele reglate până la ora 21 în aceeași zi. În urma acestei situații a crescut considerabil volumul de trafic în platforma de internet banking ING Home’Bank, ceea ce a dus la un acces mai dificil în aplicație. [ING] ia măsurile necesare pentru a preveni astfel de incidente pe viitor”, a mai spus banca.
În altă ordine de idei, ar trebui să mai știi că banca își închide toate casieriile fizice din 29 octombrie. Astfel, ING susține că își continuă strategia de dezvoltare pe zona digitală şi urmărește să-şi transforme sucursalele în unităţi de tipul self-service.
Banca a anunţat pe parcursul anului că principalul canal de tranzacţionare va fi Home’Bank. Totodată, unitățile Self’Bank vor avea noi tipuri de bancomate care vor înlocui casieriile tradiţionale.
Clienţii interesați să depună numerar o vor putea face cu cardul ING ataşat contului (lei sau euro) direct la bancomat. Dacă au banii într-un cont la o altă bancă sau pot să transfere instant banii (lei) pe care îi au la alte bănci prin funcţionalitatea „Portează-ţi banii” din Home’Bank.