Google a șters miliarde de reclame de pe internet cu un motiv evident

Google a șters miliarde de reclame de pe internet cu un motiv evident
Alexandru Puiu
15:54 17.03.2018

Reclamele pe internet sunt deranjante, dar mai grav este că multe dintre ele sunt malițioase. Google se străduiește să le elimine pe cele cu probleme, dar numărul lor a explodat de la un an la altul.

Google a publicat cel mai recent raport referitor la situația reclamelor de pe internet. Documentul este disponibil online și, cu toate că nu toate datele sunt neapărat interesante, există niște statistici care s-ar putea să te lase cu gura căscată. În definitiv, pare greu de crezut că Google a reușit să elimine de pe internet 3,2 miliarde de reclame defectuoase, malițioase sau care încarcă termenii și condițiile de utilizare ale rețele AdWords.

Valoarea aferentă anului 2017 este aproape dublă comparativ cu 2016. La momentul respectiv, a fost vorba de doar 1,7 miliarde, comparativ cu cele 3,2 miliarde de acum. Revenind la ultimele 12 luni, au fost întrerupte contracte cu 320.000 de publisheri de reclame și 90.000 de site-uri au fost trecute pe lista neagră. De pe aproximativ două milioane de pagini, au fost eliminate reclame în fiecare lună.

În luna aprilie a anului trecut, Google a început să interzică publicarea de reclame pe site-uri extremiste, cu mesaje rasiste sau propagandă teroristă. În urma acelor modificări, 8.700 de pagini au rămas fără Google Ads. Defalcând cele 3,2 miliarde de reclame eliminate pe scopuri, doar 79 milioane au fost șterse pentru că direcționau utilizatorii către site-uri încărcate cu malware.

În același timp, Google a eliminat 66 milioane de reclame mascate, care ascundeau diverse linkuri în spatele unei interfețe mincinoase, menită să te inducă în eroare. 48 de milioane de reclame au fost eliminate pentru că te invitau să instalezi aplicații nedorite.

Deși ai fi tentat să crezi că site-urile cu știri false reprezintă cea mai mare problemă a secolului 21, anul trecut, Google a identificat doar 11.000 de încălcări potențiale ale termenilor și condițiilor companiei pe 650 de site-uri de la 90 de publisheri. În schimb, 12.000 de site-uri au fost penalizate deoarece copiază masiv conținut din alte părți, mai ales când vine vorba de știri.

Comentarii
loading...