Google te ajută să controlezi mai bine reclamele cu care te stresează

Google te ajută să controlezi mai bine reclamele cu care te stresează
19:05 26.01.2018

Internetul este plin de reclame, unele mai agresive decât altele, dar cel puțin când vine vorba de cele oferite de Google, vei putea să le personalizezi mai bine.

Reclamele online reprezintă sursa principală de venit pentru majoritatea publicațiilor online. Chiar și în 2018, Google generează cea mai mare parte a veniturilor sale din anunțurile pe care le postează printre rezultatele la căutare și pe site-urile partenere. Pentru că are cea mai mare rețea de reclame online din lume și face tot posibilul să nu-și alieneze utilizatorii, gigantul din Mountain View își îmbunătățește la intervale regulate de timp rețeta prin care îți servește anunțurile cu pricina.

Ai fi tentat să crezi că opțiunile de personalizare ale reclamelor pe care le primește de la Google sunt infime către inexistente, dar nu este așa. Încă din 2009, compania americană a oferit unelte dedicate internauților pentru a-și alege într-o oarecare măsură reclamele pe care vor sau nu să le vadă. În urmă cu nouă ani, respectivul mecanism era intitulat Ads Preferences Manager. La ora actuală, are un nume mult simplu – Ads Settings. Dacă vrei să accesezi respectiva secțiune din profilul tău Google este suficient să folosești acest link.

Deși Ads Settings nu are deseori parte de actualizări, printr-o postare pe blogul companiei, a fost anunțată o schimbare importantă. De acum înainte, vei avea un buton dedicat pe respectiva pagină web intitulat Mute This Ad (Trece această reclamă pe modul silențios). Acel buton te va ajuta să nu mai vezi niciodată anumite reclame derivate din perindările tale pe internet, pe Google, în site-uri terțe sau în aplicații de mobil.

Întreaga actualizare vizează practic doar reclamele personalizate în funcție de ceva ce ai căutat în trecut. Dacă ai căutat un MacBook în speranța că s-au mai ieftinit, este cel puțin frustrat să vezi 2-3 zile doar reclame la sisteme Apple, iar cei de la Google înțeleg acest lucru.