Facebook, pierdere imensă pentru că nu i-a păsat de tine
Facebook nu a pierdut numai credibilitatea, pe care poate încă o mai avea în fața utilizatorilor, odată cu Cambridge Analytica. A pierdut și câteva miliarde bune de dolari.
Evaluarea de piață a gigantului a scăzut la începutul săptămânii cu aproximativ 40 de miliarde de dolari. Pierderea uriașă vine ca urmare la ultimul scandal în care Facebook este implicat cu Cambridge Analytica.
Nici averea lui Mark Zuckerberg nu a rămas neatinsă. Fondatorul rețelei sociale a pierdut aproximativ 4,9 miliarde de dolari, potrivit unui raport Bloomberg. Astfel, Zuckerberg este acum cel de-al cincilea cel mai bogat om din lume. Este depășit de Jeff Bezos, Bill Gates, Warren Buffet și Amancio Ortega.
Mai multe rapoarte ar fi arătat că Strategic Communication Laboratories (SCL), compania mamă, și Cambridge Analytica au exploatat informațiile despre utilizatorii Facebook în alte scopuri decât ar fi dorit rețeaua socială. La capătul exploatării au fost, posibil, rezultatul pro Brexit și alegerea lui Donald Trump ca președinte în Statele Unite ale Americii.
Statisticile arată că cele două au strâns informații de la aproximativ 50 de milioane de profiluri Facebook, fără consimțământul acestora.
Astfel, prețul acțiunilor companiei Facebook au scăzut cu 6,8% până la sfârșitul zilei de luni, 19 martie. Acest eveniment a marcat cea mai proastă zi a Facebook-ului, din 2014 până în prezent.
Acest declin este unul dintre cele mai mari care ar putea apărea vreodată în stocul rețelei sociale. Potrivit Wall Street Journal, acest declin a scos Facebook de pe cele cinci mari platforme de pe piață ale S & P 500 – indice bursier american bazat pe capitalizările de piață a 500 de companii mari, care au acțiuni comune listate la NYSE sau NASDAQ.
Distincția celor mai mari cinci companii S & P 500 este acum deținută de Apple, Alphabet, Amazon, Microsoft și Berkshire Hathaway.
Cum un dezastru atrage după sine un altul, ofițerul de securitate Facebook Alex Stamos a anunțat că a părăsit compania pentru „dezacorduri interne”. Totul a plecat de la faptul că Stamos nu era mulțumit de modul în care compania răspunde la rolul său în răspândirea dezinformării. Stamos a fost un avocat puternic, care a avut în grijă investigarea și dezvăluirea activității rusești pe Facebook.