21 sept. 2018 | 13:30

De ce crede fostul șef Google că internetul se va împărți în două

ACTUALITATE
De ce crede fostul șef Google că internetul se va împărți în două
CNBC

Eric Schmidt, fostul CEO al Google și președintele executiv al Alphabet, prevede că internetul se va împărți în două în următorul deceniu, unul condus de China, altul de SUA.

Schmidt a dezvăluit aceste gânduri în cadrul unui eveniment în San Francisco găzduit de Village Global VC, firmă de investiții. Economistul Tyler Cowen l-a întrebat pe Eric Schmidt care sunt șansele să vedem un internet fragmentat în viitor.

„Cel mai probabil scenariu este acela al unei bifurcații, nu al unei fragmentări. Cred că internetul se va împărți în două: unul condus de China și altul de SUA […] Globalizarea înseamnă că firmele chineze pot să joace la nivel global. O să vedem produse și servicii fantastice venind din China. Totuși, există un mare pericol ca acestea să vină cu un alt stil de lidership, unul cu control și cenzură. Uitați-vă la cum BRI (Belt and Road Initiative) funcționează și implică 60 de țări. Este perfect posibil ca aceste țări să înceapă să ia infrastructura pe care China o are în schimbul pierderii libertății”, a răspuns Eric Schmidt.

Practic, el ne spune că va exista în continuarea internetul liber, dar va fi și unul strâns controlat și cenzuarat ce se va extinde dincolo de granițele țării comuniste. Belt and Road Initiative este o încercare a Beijing-ului de a crește influența politică și economică a Chinei conectând și facilitând comerțul, inclusiv comerțul digital, dintre China și alte țări din Europa, Africa, Orientul Mijlociu și Asia.

Acestă predicție a lui Schmidt vine la scurt timpul după ce Sundar Pichai, actualul CEO al Google, a stârnit controverse cu noul motor de căutare cenzurat pregătit de Google pentru piața din China.

Cofondatorul Google le-a sugerat antreprenorilor să se concentreze pe crearea de servicii și produse care nu doar crează dependență, ci sunt și utile. „Prea mulți se concentrează pe creșterea veniturilor într-un timp scurt, satisfacerea acționarilor decât să se concentreze pe crearea unui produs care să fie benefic utilizatorilor, societății și care să contribuie la sănătatea companiei pe termen lung”, a mai spus el.