15 nov. 2018 | 09:16

Tramvaiul din Dubai este transportul public la care bucureștenii doar visează

ACTUALITATE
Tramvaiul din Dubai este transportul public la care bucureștenii doar visează

Tramvaiul din Dubai este un mijloc de transport la care bucureștenii doar visează. Deși a fost inaugurat foarte târziu, se poate spune că a meritat așteptarea, având în vedere calitatea oferită de transportul cu tramvaiul.

Dubai, orașul viitorului, cum mai este supranumit, n-are egal când vine vorba de bogăție, tehnologie și design și nu mai e un secret pentru nimeni.

Într-adevăr, Dubaiul este un oraș unde te aștepți să locuiască doar bogații lumii. O vacanță aici poate costa cât salariile pe un an întreg ale unui român cu venit modest, în funcție de sejurul la care ai pretenții. Totuși, în orașul viitorului, totul este modern, chiar și transportul în comun, considerat a fi pentru “săraci”.

La cum arată, cu siguranță nu ți-ar fi rușine sau silă să călătorești cu tramvaiul din Dubai.

tramvai dubai

Acesta a fost inaugurat pentru prima dată pe 11 noiembrie 2014, iar în patru ani de când a devenit accesibil pentru toți, a transportat peste 20 de milioane de pasageri.

În prezent, calea ferată se întinde pe o distanță de 10,6 kilometri și unește 11 stații. Autoritatea pentru Drumuri și Transport a precizat cu mândrie că tramvaiul a contribuit la scăderea emisiilor poluante cu până la 81%.

Tramvaiul a revoluționat transportul în comun în Dubai, cu toate că nu este singurul factor care a schimbat radical mobilitatea pasagerilor, mai ales că face legătura și cu rețeaua de metrou a orașului.

Cel mai important e că a ajutat la decongestionarea traficului urban. În Dubai, oamenii chiar preferă să folosească transportul public, în locul mașinilor personale, dar, ce-i drept, li se oferă și servicii pe măsură.

Fiecare stație este ultra-modernă și e despărțită de calea ferată de uși cu geamuri care se deschid automat doar după oprirea tramvaiului, deci sunt cât se poate de sigure.

Fiecare tramvai este dotat cu Wi-Fi și are spații dedicate anumitor categorii de persoane, cum ar fi Gold Class, pentru bogați, evident, dar și pentru copii și femei (din cauza religiei musulmane, ele n-au voie să călătorească laolaltă cu bărbați necunoscuți).

Bineînțeles, comparația dintre București și Dubai e umilitoare, cu toate că n-ar trebui să fie așa, având în vedere zonele geografice atât de diferite în care se situează cele două orașe. Oricum, Bucureștiul nu se ridică nici la nivelul unor capitale din țările vecine și nu e nici pe departe doar vina autorităților. Dubaiul este deja prea mult.