De la Digi Mobil la Telekom, cât câștigă și pierd operatorii prin portare

De la Digi Mobil la Telekom, cât câștigă și pierd operatorii prin portare
10:36 14.02.2018

Portatea numărului de telefon în România a permis o creștere a concurenței între operatori. Digi Mobil câștigă prin abonamente, alții pierd din cauza serviciilor deficitare sau prin lipsa unor oferte avantajoase.

Ultimele statistici ANCOM pentru portare arătau că între 21 octombrie 2008 și 2017, au fost portate peste 4,2 milioane de numere. Dintre acestea, peste 3,5 milioane au fost pentru telefonie mobila, iar circa 694.000 pentru telefonie fixă. Au fost și statistici pe 2017. Volumul total e sub un milion însă.

E interesant însă să vezi cine a câștigat și cine a pierdut din această opțiune de portare. De exemplu, Digi Mobil, regăsit în statisticile ANCOM sub compania RCS-RDS, a câștigat în 2017 aproximativ 384.000 de clienți pentru serviciile de telefonie mobilă. Totuși, e în scădere față de 2016, când abonamentele sale au fost mai tentante, de unde și numărul de clienți noi era mai mare. Nu e totul roz pentru Digi Mobil, pentru că a și pierdut peste 48.000 de utilizatori (în 2016, numărul era de 28.375). Firesc, au ales între Orange, Vodafone sau Telekom.

Digi Mobil e cel mai mare câștigător din portare, clienții alegând în special prețurile scăzute ale abonamentelor, dar sunt tentați și de volumul mare de internet mobil.

Când te uiți pe statisticile Vodafone și Orange, aceștia nu stau chiar bine. Vodafone România a pierdut peste 128.000 de clienți care au ales portarea. În 2016, avea o pierdere de 76.511. În cazul Orange, lider pe piața din România, deficitul net de clienți în urma portării a fost de 66.960, față de 137.232 în 2016.

Totuși, aceste cifre nu se compară cu ce-a reușit Telekom. Este operatorul cu cea mai mare daună în ceea ce privește numărul de abonați pierduți: 242.614 în 2017. În anul precedent, numărul acesta era de puțin 277.000 de clienți.

Datele pierderilor pentru toți operatorii – de la Digi Mobil până la Telekom – îți arată însă deficitul net. E un flux de clienți între operatori, mai ales când sunt momente disruptive cum a fost când Telekom a anunțat internet nelimitat pe telefon. ANCOM publică însă doar intrările de clienți atrași de operatori din alte rețele.

Sursa: Profit.ro
loading...