Schimbare radicală pentru Dacia. Ce model va arăta ca mașinile străine
Viitoarea Dacia Sandero va semăna tot mai mult cu Dacia Duster, după cum îți poți da seama dintr-o imagine în care este dezvăluit designul noului model.
Dacia Sandero a fost una dintre cele mai bine vândute modele Dacia-Renault, iar luna viitoare, în august, producătorul va prezenta nooul Sandero la salonul auto de la Moscova. Deocamdată, ne mulțumim doar cu imaginea de pe coperta revistei Auto Plus, în care apare un fel de Sandero, dar care seamănă mai degrabă cu un SUV/crossover.
Cel mai probabil, ceea ce vezi este un Sandero în varianta Stepway și seamănă foarte bine cu liniile misterioase dezvăluite de Renault pe rețelele sociale, în care pare să fie vorba de un nou SUV pe care compania franțuzească o are în plan pentru anul acesta.
SUV-ul/crossoverul pe care Renault vrea să-l lanseze pare mai compact, este construit pe platforma M0, la fel ca Dacia Duster și Renault Captur (pentru care vrea o versiune produsă și în Rusia), dar încă există câteva neclarități cu privire la ce mașină vrea Renault să ofere pe piață. Fie este vorba de un nou SUV, fie de un nou model Sandero, fie o combinație între cele două.
Dacă imaginea esste reală. Acesta ar urma să fie a treia generație Sandero, care se va distanța tot mai mult de designul Daciei Logan, cu care a semănat izbitor de mult, mai ales în ceea ce privește a doua generație.
Noul Sandero semănă mai degrabă cu Duster din a doua generație și pare să aibă și mărimi similare, ceea ce înseamnă că nu va mai fi un simplu hatchback, principalul motiv pentru care Sandero a fost atât de îndrăgit în Europa.
Dacă ne luăm după imaginea de pe coperta revistei, viitorul Sandero va avea parbrizul mai înclinat decât al versiunii actuale, iar de aici rezultă o schimbare a aspectului acoperișului care aduce mai mult cu un coupe.
Viitorul Sandero pare să primească un design complet nou, mai impozant, inspirat și din alte modele, cum ar fi pick-up-ul Alaskan. Spatele este mai masiv, dar îi conferă o atitudine mai sportivă datorită “umerilor” evazați și a portierelor “umflate” peste aripile spate. Oglinzile laterale sunt total diferite față de ce știai până acum la modelele Dacia și inclusiv fața este distinctă. Dacă pe calandru n-ar fi existat sigla brandului românesc, nici n-ai fi știut că este vorba de o mașină Dacia.
Sandero a fost lansat pentru prima dată în 2007 și, inițial, a fost o versiune hatchback a Loganului, de aceea avea și o serie de trăsături împrumutate de la el. Designul interior cel puțin, semăna în totalitate cu cel de pe Loganul din a doua generație. În România, Sandero nu s-a bucurat de atât de mult succes, cum se întâmplă cu majoritatea mașinilor de dimensiuni mici și medii (deși Capitala n-are șosele pentru modelele mari), dar a fost bine promovat pe piețele din Rusia, Egipt, Africa de Sud, Mexic și America de Sud sub numele de Renault Sandero.
Doi ani mai târziu, în 2009, a apărut și prima versiunea Stepway, iar în 2011, s-a mai umblat puțin pe la design.