Dacia proiectată de italieni, care ar fi fost mai tare decât ce a făcut Renault

de: Daniel Ștefan
20 10. 2018

Dacia D33 ar fi trebuit să reinventeze gama de automobile a producătorului de la Mioveni dacă n-ar fi fost preluată de Renault. Designul fusese conceput de italieni și arăta mult mai bine decât prima versiune Dacia Logan.

Probabil așa ar fi arătat azi unele modele Dacia, dacă nu s-ar fi renunțat la colaborarea cu italienii și n-ar fi trecut sub “umbrela” Renault.

La sfârșitul anilor ‘90, Dacia a avut mai multe tentative de a schimba radical viitorul uzinei de la Mioveni, dar niciuna nu a adus un succes atât de mare precum intrarea în scenă a francezilor. Totuși, Dacia D33 ar fi avut toate șansele să schimbe automobilele românești.

Ca în cazul celorlalte prototipuri Dacia, fotografiile cu acest model sunt și ele puține și au apărut prima dată pe forumul Dacia Club.

În 1997, pe fondul necesității unei schimbări, cei de la Dacia au început să se orienteze pe piața auto din afară și au investit 3,6 milioane de lei (mult la acea vreme pentru România, dar nu suficient pentru străini) în compania de design auto Idea Torino, care a realizat Dacia D33, pe care o vezi în imagini.

Cei de la Dacia au vrut o berlină în cinci uși și care să asigure cinci locuri, să fie spațioasă și confortabilă. Erau cerințe prezente și azi în rândul clienților autohtoni: românul de rând vrea o mașină de familie bună pentru toate tipurile de drumuri de la noi. O mașină cu care să se laude și în fața blocului, dar să o mai ia și la țară din când în când, ca să mai care una alta primăvara și toamna.

Să zicem că Dacia D33 ar fi avut toate șansele să satisfacă aceste cerințe câțiva ani și chiar să devină mai populară decât nou apăruta în anii ‘90 a Daciei Nova.

Dar, cumva, s-a renunțat la Dacia D33 și a fost uitată undeva printr-un depozit. Din puținele imagini disponibile azi, se poate vedea că mașina avea un design destul de modern, chiar și pentru acea epocă. Pe mine, cel mai mult mă frapează spatele autoturismului, care arată mult mai bine decât cel de la prima versiune Dacia Logan. Seamănă foarte mult cu un anumit model Peugeot.

Nu știm nimic despre detaliile tehnice, dar ar fi urmat să se vândă cu aproape 9.000 de dolari. Din păcate, 3,6 milioane de lei pentru un prototip n-au fost suficiente pentru a crea un autoturism competitiv. Iar România era în urmă rău în anii ‘90 cu industria auto (ca mai toate industriile, de altfel).