29 oct. 2018 | 13:59

Dacia din New York, oprită de poliție: ce a vrut polițistul de la român

ACTUALITATE
Dacia din New York, oprită de poliție: ce a vrut polițistul de la român
FOTO Eduard Palaghiță / Facebook

Prin New York se plimbă o Dacia 1300 de epocă. Proprietarul e un român și în weekend a fost oprit de-o mașină a poliției.

Eduard Palaghiță are două mașini Dacia și încă două Renault 12, mașina francezilor de la care s-au „inspirat” românii pentru mașina autohtonă. El locuiește în New York și pe mașinile sale sunt numere de înmatriculare americane. Cea mai populară e automobilul românesc portocaliu, pe care o vezi și-n poză.

El a scris pe Facebook c-a fost oprit de un polițist curios. „Voia să se uite la mașină, am stat de vorbă cu el vreo 15 minute”, a explicat românul într-un comentariu. „Era un italian, a zis că vedea mereu dacii când era copil si m-a întrebat cum de am adus-o aici. […] i-am arătat mașina, mai era puțin și făceam schimb”, a mai spus acesta.

Dacă crezi că polițistul a confundat mașina cu Renault 12, te înșeli. Conform lui Palaghiță, știa exact că e o Dacia și mai știa că voia să vadă una de-aproape.

Ce caută o Dacia prin New York

Eduard Palaghiță a devenit celebru în România datorită pasiunii lui pentru mașinile românești. Și-a luat în Statele Unite ale Americii un model de epocă și din când în când iese pe străzile orașului.

În 2017, Palaghiță a stabilit și un record deloc mărunt pentru Dacia. În 10 zile, la volanul mașinii, el a parcurs 4.000 de kilometri între coasta de est și coasta de vest pe Route 66, celebrul drum care conectează cele două părți ale Americii.

„Sunt mirați când dau ochii cu ea, o admiră, pentru că vine dintr-o zonă a lumii cu o cultură diferită. În Manhattan (New York – n.r.), toți își fac poze cu ea, așa s-a întâmplat și pe Broadway, la festivalul românilor, unde a devenit centru de interes”, a povestit Palaghiță în iulie într-un interviu.

Mașina Dacia 1300 pe care el o are la New York a fost fabricată în 1977. Totuși, prima mașină produsă de fabrica românească a ieșit de pe linia de asamblare în 1968. Era modelul 1100, abia apoi s-a trecut la Renault 12 și designul care a devenit iconic.