Curiozități spectaculoase despre industria auto din Italia
Industria auto din Italia este o parte importantă a industriei auto europene. Mașinile italiene sunt, alături de paste și pizza, cele mai bune produse de export din Peninsula Italiană. Iată câteva lucruri mai puțin cunoscute despre ce înseamnă mașinile în Italia:
Numele FIAT este,de fapt, un acronim de patru litere pentru Fabbrica Italiana di Automobili Torino. Primul automobil Fiat avea 4 CP și era vândut acum 119 ani, în 1899.
Există nume de mărci care, deși au scris istorie, au dispărut definitiv de pe piața auto din Italia. Printre acestea se numără Aquila, Aurea, Bertone, Bizzarrini, Ceirano, Moretti, Itala ori Siata.
O particularitate a mașinilor FIAT: Italia nu este cea mai mare piață de desfacere pentru Fiat, ci… Brazilia.
În topul celor mai bine vândute 25 modele la nivel mondial din istorie, nu mai există niciun model fabricat în Italia.
Giovanni Battista Ceirano este considerat părintele automobilismului din Italia. În anul 1989 acesta a construit împreună cu frații săi automobilul botezat Welleyes.
Enzo Ferrari (1898-1988) avea obiceiul de a construi cu o unitate mai puțin decât știa cu siguranță că poate să vândă. Astfel, modelul aniversar Enzo Ferrari a fost fabricat în 349 de exemplare.
Italia este recunoscută ca fiind țara modei. De-a lungul timpului, cele mai elegante modele de mașini din lume au fost italiene.
Lamborghini nu a participat niciodată la competiții cu modelele sale, întrucât lui Ferruccio Lamborghini (1916-1993), acest gen de întreceri, i se păreau pierdere de timp și de bani.
Primul Lamborghini lansat la Torino nu avea motor pentru că inginerii nu terminaseră de făcut mașina, dar Ferruccio Lamborghini a vrut să meargă cu ea la expoziție.
Cel mai productiv an din istorie pentru industria auto italiană a fost 1989. Atunci, pe porțile fabricilor din Peninsulă au ieșit 2.220.774 de unități. În 2015 s-au produs puțin peste un milion de exemplare.
[readmore]
Prima mașină Lancia s-a numit Alfa și, deși a fost fabricată în anul1907, aceasta a ieșit pe piață un an mai târziu.
Uzina Fiat Lingotto din Torino avea cinci etaje și o pistă de teste pe acoperiș, acolo unde se testau diferite modele.
Vatican deține un model Ferrari donat de Enzo Ferrari. Se pare că nimeni nu a condus acest supercar niciodată.