19 nov. 2018 | 07:43

Creierul tău ar putea avea bacterii care trăiesc în interiorul lui

Creierul tău ar putea avea bacterii care trăiesc în interiorul lui

Oamenii de știință fac frecvent noi descoperiri despre amploarea și influența microbiomului uman, dar cele mai recente dovezi sunt deosebit de surprinzătoare.

Microbii care locuiesc în intestinul uman sunt responsabili pentru diverse procese care ne afectează sănătatea, genele și chiar emoțiile. Descoperirile recente arată că acest regat de bacterii s-ar putea să nu fie singurul și că ar putea avea legătură cu un microbiom separat al creierului care se află în capul tău.

Constatările aflate într-un stadiu incipient au fost prezentate recent la întâlnirea anuală pentru neuroștiință de către cercetători de la Universitatea Alabama din Birmingham. Merită menționat acest fapt deoarece aceste tipuri de prezentări științifice fac parte din studii noi sau în curs de desfășurare care nu au fost încă examinate de alți oameni de știință.

Motivul pentru care descoperirea ar putea fi importantă este că învățăm în continuare cum microbiomul intestinal poate influența funcția creierului și comportamentul, iar faptul că acesta ar putea avea propria populație de bacterii, ar putea constitui un adevărat punct de reper.

Studiul condus de cercetătoarea Rosalinda Roberts a examinat probe de creier ale 34 de persoane decedate – aproximativ jumătate aveau schizofrenie, în timp ce restul erau considerați sănătoși înainte să moară.

Cercetătorii au declarat că au analizat secțiunile pentru identificare și cuantificare, iar rezultatele au arătat că toate cazurile conțineau bacterii, singura diferență făcând-o cantitățile distincte.

Densitatea bacteriilor ar fi variat în funcție regiunea creierului în care au fost găsite, cu microbi abundenți găsiți în substantia nigra, hipocamp și cortexul prefrontal. De asemenea, ei au fost găsiți în celulele astrocite, despre care noile cercetări susțin că ar juca un rol important în modul în care neuronii comunică.

Deocamdată, oamenii de știință nu știu cum bacteriile au ajuns în acele locuri, dar Roberts speculează că ar fi putut fi transportate prin vasele de sânge, găsind o casă în axoni și în bariera hematoencefalică.