Chinezii au găsit metoda perfectă ca să-i țină pe copii atenți la școală
Chinezii sunt deja cunoscuți pentru strictețea pe care o aplică în cadrul sistemului educațional, iar cea mai nouă metodă de control a elevilor nu se dezminte.
De fiecare dată când vorbim despre supravegherea civililor din China, trebuie să vorbim despre o nouă situație care pare scoasă din romanul 1984. Recunoașterea facială e la loc de cinste în acest univers al supravegherii a mai bine de un miliard de oameni. Poliția scanează trecătorii cu ochelari speciali, autoritățile monitorizează minoritățile etnice, iar lucrurile se îndreaptă acum și către copii.
Conform site-ului guvernamental Hangzhou.com, o școală a instalat sisteme de recunoaștere facială într-o clasă pentru a monitoriza cât de atenți sunt copiii în clasă.
Trei camere au fost instalate deasupra tablei, iar sistemul poate să identifice șapte expresii faciale diferite: neutru, fericit, trist, dezamăgit, nervos, speriat și surprins. Camerele pot determina dacă elevii sunt atenți la lecție, iar dacă nu sunt, calculatorul va oferi informații despre asta profesorului. Deocamdată, tehnologia este prezentă doar într-o clasă, dar până la vară, va ajunge și în restul sălilor de curs de la liceul numărul 11, din Hangzhou.
What else can surveillance cameras do in classroom other than exam supervision? High school in #Hangzhou uses camera to identify students facial expression for class performance analysis and improvement pic.twitter.com/bXolAE7Ev8
— People’s Daily,China (@PDChina) May 16, 2018
Un copil a declarat că ”înainte, când eram la cursuri care nu-mi plăceau prea mult, eram leneș, răsfoiam alte cărți sau chiar trăgeam un pui de somn cu capul pe bancă. Acum nu mai îndrăznesc să nu fiu atent, de când camerele au fost instalate deasupra tablei. E ca și cum o pereche de ochi mă privesc constant din umbră.”
În mod nesurprinzător, sistemul a fost întâmpinat cu critici, dar directorul, crede că sistemul va spori standardele educaționale: ”pentru profesori, e ca și cum ar avea un asistent și e un sistem care poate spori calitatea predării”, spune acesta. Unii au criticat faptul că sistemul ar putea încălca intimitatea elevilor, dar directorul susține că acesta înregistrează doar mișcările și nu filmează activitățile din clasă.