Ce telefoane au românii: de la Samsung la iPhone, acestea sunt în top
Smartphone-urile au luat cu avânt lumea și, implicit, România. Totuși, ce fel de telefoane folosesc românii? Care sunt brandurile preferate?
Noile telefoane lansate, fie ele iPhone, Samsung sau Pixel acaparează atenția, însă asta nu înseamnă că acestea sunt cele mai bine vândute, mai ales într-o piață ca România unde puterea de cumpărare nu este foarte mare.
Am cerut mai multe date de la firma de cercetare Euromonitor despre piața de smartphone-uri din România pentru a ne face o imagine completă asupra ceea ce se vinde și ce se cumpără la noi.
Cei de la Euromonitor spun că piața de telefoane mobile a continuat să crească, iar principalul motor al acestei ascensiuni sunt smartphone-urle. Cum este de așteptat, Android este sistemul de operare majoritar și pentru că abonamentele și cartelele cu date mobile sunt destul de ieftine majoritatea utilizatorilor de telefoane nu-și opresc datele mobile.
Cele mai populare telefoane mobile sunt cele dual-SIM, iar Samsung rămâne cel mai popular brand din România. Totuși, Huawei a avut o creștere de două cifre al vânzărilor în retail, devenind producătorul numărul doi din piață, depășind Visual Fan (Allview).
Lenovo, cu Motorola, are succes în România
Un alt jucător care a crescut destul de mult, potrivit Euromonitor, este Lenovo (prezent prin telefoanele Lenovo, dar și Motorola). Chinezii au avut cea mai mare creștere în vânzările în retail.
Așadar, în acest moment, cele mai bine vândute telefoane pe plan local sunt telefoanele Samsung, Huawei, iar Allview pe locul trei. Locul patru este ocupat de Sony și abia pe cinci Apple cu iPhone.
În 2017, majoritatea utilizatorilor de smartphone-uri din România (61,1%) foloseau telefoane cu o diagonală cuprinsă între 4,7 inci și 5,5 inci. Telefoanele cu diagonalele mai mari de 5,5 inci sunt în proporție de 19%, iar sub 4,7 inci restul de 19,9%.
Datele pe 2018 încă nu sunt disponibile cu privire la diagonalele telefoanelor, dar probabil aceste sunt în creștere deoarece corpurile telefoanelor au devenit mai înguste, iar ramele telefoanelor s-au micșorat, oferindule românilor un ecran mai mare, cu sau fără crestătura ecranului.
Piața totală de telefoane mobile (inclusiv cele clasice) din 2017 este estimată de Euromonitor la 4,8 milioane de unități, un plus de 60% față de 2013. În cei patru ani situația s-a inversat, telefoanele clasice au devenit minoritare (de la 1,7 milioane de unități în 2013 la 0,4 milioane de unități în 2017), iar smartphone-urile au devenit norma (de la 1,2 milioane până la 4,4 milioane de unități).