03 ian. 2018 | 10:11

Eforturile tale de a bloca reclame sunt inutile pe mii de site-uri populare

ACTUALITATE
Eforturile tale de a bloca reclame sunt inutile pe mii de site-uri populare

Într-o perioadă în care reclamele online au devenit din ce în ce mai agresive, acestea continuă să fie un rău necesar pentru finanțarea conținutului de care te bucuri în fiecare zi.

Sunt foarte multe reclame pe internet. Majoritatea site-urilor cu care interacționezi în mod regulat sunt finanțate prin intermediul afișării de reclame, dacă nu cumva te-ai simțit vreodată generos și ai decis să faci o donație unei publicații pe care o respecți. Din păcate pentru creatorii de conținut, o mare parte dintre internauți fac eforturi din ce în ce mai mari pentru a bloca respectivele reclame.

Un studiu al cercetătorilor de la Universitatea din Iowa și UC Riverside a scos la iveală că între publicațiile online și aplicațiile pentru blocare reclamelor există o competiție permanentă. Partea fascinantă este că deși ai fi tentat să crezi contrariul, într-un număr suprinzător de cazuri, câștigă marile publicații. Aproximativ 30,5% dintre cele mai populare 10.000 de site-uri de pe internet folosesc mecanisme complexe pentru a contracara efectele scripturilor, extensiilor și browserelor cu funcționalitate de tip adblock.

Nici nu îți dai seama că AdBlocker-ul tău este surprinzător de ineficient pe site-uri populare. Pentru a-și atinge scopul, site-urile monitorizează în timp real ce reclame sunt afișate și care au fost blocate de un adblocker. În secunda următoare, cele blocate sunt servite într-o manieră diferită, comportamentul ”tradițional” de reclamă fiind mascat. Nu este prima oară când un astfel de studiu scoate la iveală aceste practici, dar în trecut s-a crezut că doar 5% dintre site-urile mari folosesc așa ceva.

Per ansamblu, se pare că vânzătorii de reclame online și creatorii de soluții pentru blocarea reclamelor se află într-o cursă de-a șoarecele și pisica. Marile publicații de pe internet își perfecționează Javascripturile care oferă reclame, în timp ce aplicațiile de tip AdBlock încearcă să evite momeala falsă.

În același timp, să nu uităm că giganți din domeniul vânzărilor de reclame, precum Google, preferă să ofere bani creatorilor AdBlock Plus pentru ca reclamele lor să nu fie blocate.

La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele