Când își schimbă românii banca și de ce sunt „forțați” să facă asta
Banca a devenit un element vital în viața majorității adulților din lume și este un serviciu de care mulți suntem dependeți și de multe ori stăm cu aceeași bancă pentru foarte mult timp. Totuși, când își schimbă românii bănca și de ce sunt „forțați” să facă asta?
Odată ce ai intrat în viața adultă și ai ales o bancă pentru cardul de salariu sunt puține șanse ca tu apoi să alegi alta. Aici mentalitatea este că nu te joci cu banii și dacă instituția financiară unde ai banii nu o dă în bară rău de tot este puțin probabil ca tu să alegi o bancă doar pentru că are o aplicație colorată.
Așadar, potrivit unui studdiu iSense Solutions, doar 2 din 10 români s-ar muta la altă bancă pentru a beneficia de tehnologii și inovații. Printre tehnologiile asociate cu o bancă modernă, se numără: aplicație de banking pentru mobil, plata contactless, posibilitatea de a contracta servicii online, posibilitatea de a-și schimba singuri setările de securitate ale cardului, posibilitatea de face exchange online, self-banking, salvarea plăților în aplicație, carduri virtuale.
Drept urmare, 11% dintre români ar trece la altă bancă pentru a beneficia de serviciul de plăți instantanee.
Totuși, rapiditatea este una dintre caracteristicile puternic asociate cu băncile moderne: 76% dintre români spun ca o bancă modernă este o bancă rapidă, care îi ajută să nu-și piardă timpul. În acest context, posibilitatea de a face plăți contactless cu cardul este foarte apreciată de români, 80% dintre ei afirmând că această facilitate le face viața mai ușoară.
De asemenea, 62% consideră că folosirea inteligenței artificiale ajută la rezolvarea mai rapidă a problemelor.
„Studiul ne-a arătat faptul că românii își doresc să aibă posibilitatea efectua mai multe operațiuni cu ajutorul aplicației de banking pentru mobil. Printre opțiunile pe care și-ar dori să le aibă în aplicația de mobil a băncii se numără: să își poată plăti taxele și impozitele (61%), rovignetta (45%), utilitățile (42%), RCA-ul (39%), parcarea (35%), să își poată face o asigurare de viață (27%), să facă un depozit (24%) și să acceseze un împrumut (22%)”, spune Traian Năstase, Managing Partner, iSense
Studiul a fost realizat în luna noiembrie a acestui an, online, în mediul urban, la care au participat 604 persoane cu vârsta de peste 18 ani.