27 iul. 2018 | 09:00

TEST Asphalt 9: Legends – Un nou capitol de succes pentru serie

ACTUALITATE
TEST Asphalt 9: Legends - Un nou capitol de succes pentru serie

Asphalt 9: Legends a apărut recent în Google Play și i-am dat o șansă, ca pasionat al seriei, iar lucrurile arată destul de bine la prima vedere.

Am început să joc Asphalt pe vremea când apărea numărul 6, iar de atunci am jucat o bună parte din titlurile apărute. Cel mai mult m-am distrat cu Asphalt 7, iar acum a venit rândul lui 9, care e destul de promițător.

asphalt 9

Testat pe un Samsung Galaxy S9 Plus, jocul arată superb. Dacă ai jucat 8 și ți s-a părut că arată bine, îți vei reconsidera opțiunile după ce îl vezi pe 9. Gameloft face treabă bună, astfel că te poți bucura de joc pe întregul display (o mențiune importantă pentru că unii dezvoltatori încă n-au rezolvat situația ecranelor care nu sunt 16:9). Mașinile arată superb, dar în mod evident, și mai bine de atât arată când le izbești de pereți și le faci țăndări, că doar despre asta-i franciza, nu?

asphalt 9

Am jucat doar primul sezon din primul capitol al lui Asphalt 9. Văd că sunt cinci capitole momentan, cu mențiunea că vor fi adăugate și altele în viitor. Per total, ar trebui să ai câteva sute de curse în care să încerci să ieși pe primul loc și să-ți îndeplinești obiectivele. Ai și multe alte obiective secundare de îndeplinit, clasicele (condu 20 de kilometri sau fă 50 de drifturi) care îți vor aduce token-uri (pe care, ca alternativă, le poți cumpăra).

Ai și câteva zeci de mașini dintre care să alegi, iar la început primești un Mitsubishi Lancer Evolution. În categoria S, cea de top, vei ajunge să conduci mașini ca Lamborghini Centenario, Trion Nemesis sau Bugatti Chiron. Fiecare poate primi upgrade-uri diverse, iar de data asta, din fericire, vopseaua e gratuită.

asphalt 9

Inițial, pornești la drum în modul TouchDrive, pe care nu-l pot numi altceva decât o mizerie. Mașina nu doar că accelerează singură, dar ia și curbe astfel, așa că tu trebuie doar să apeși pe frână ca să faci drifturi sau pe nitro pentru… nitro. Condusul cu ajutorul accelerometrului nu e chiar preferatul meu, așa că am rămas la butoanele de pe ecran. Ai câte o pereche de butoane de nitro și de frână pe fiecare parte a ecranului, iar în spațiul rămas la mijloc va trebui să-ți înghesui degetele și să iei viraje. Butoanele sunt recurente și inutile, ar fi fost de ajuns câte unul din fiecare, pentru mai mult spațiu pe ecran.

asphalt 9

Cursele de la început nu sunt foarte dificile, dar pare că adversarii sunt ceva mai inteligenți ca în trecut și se vor ține destul de aproape de tine. Gameloft pare că s-a lăcomit puțin și te lasă să faci doar șase curse cu un rezervor plin. Din fericire, durează doar 5 minute până primești o unitate de combustibil.

Per total, Asphalt 9 merită încercat, mai ales dacă ai un dispozitiv pe care să ruleze fluent și cu setările grafice la maximum, ca să te bucuri de joc așa cum trebuie. S-ar putea să te frustreze pe alocuri, dar nu pare că va da dureri de cap mai mari decât alte titluri din serie.