Cea mai mare schimbare pe care Apple o va face pe Shazam

Cea mai mare schimbare pe care Apple o va face pe Shazam

Shazam a fost una dintre aplicațiile pe care le instalam pe mobil la scurt timp după Facebook, WhatsApp, Messenger sau Instagram. Acum, pentru că a fost cumpărată de Apple, nu va mai include niciun fel de reclame.

Shazam este una dintre cele mai vechi aplicații de iOS. Deși este disponibilă la ora actuală pentru o varietate foarte mare de platforme, începuturile sale sunt ancorate în iPhone OS. În 2013, a fost în top 10 cele mai descărcate aplicații cross-platform.

Interesul pentru acest serviciu a fost atât de mare, încât Apple a creat o reclamă pentru iPhone care nu făcea decât să evidențieze aplicația cu pricina. Reclama este din 2008, de pe vremea când iPhone 3G era la modă și poate fi văzută integral mai jos.

Apple și-a anunțat intenția să cumpere Shazam în luna decembrie a anului trecut. Detaliile precise ale înțelegerii nu au fost făcute publice, dar se vehiculează valoarea de 400 de milioane de dolari pentru achiziție.

Până la finalizarea achiziției însă, intenția gigantului din Cupertino a trebuit să treacă prin mai multe forumuri de aprobare, ca nu cumva să fie un posibil caz de monopol. 

Apple a finalizat procesul de achiziție al Shazam în urmă cu câteva zile, iar la final, compania condusă de Tim Cook a decis să facă un gest cât se poate de generos. La începuturi, Shazam era oferit într-o variantă gratuită și una contra cost.

Cea gratuită te limita să identifici doar câteva melodii. Cea contra cost nu avea această limitare. Între timp, s-a optat pentru o variantă de compromis, s-a rămas la versiunea gratuită dar încărcată de reclame.

Pentru că Apple a cumpărat Shazam și nu are nevoie de suma „modică” obținută din reclame, a decis să ofere de acum înainte Shazam complet gratuit, fără restricții, tuturor. Ca referință, Shazam are la activ peste un miliard de descărcări și sunt identificate aproximativ 20 de milioane de melodii în fiecare zi.

Citește și: