Apelurile de la numere necunoscute sunt țeapa care se întinde ca focul
Având în vedere numărul mare de baze de date în care îți este prezent numărul de telefon, nu este surprinzător faptul că te sună tot felul de firme și firmulițe. În 2018 însă, numărul apelurilor nedorite a explodat.
TrueCaller este o aplicație de mobil cross-platform pe care o au instalată foarte mulți dintre noi. Aceasta îndeplinește mai multe scopuri. În primul rând, reușește să te avertizeze în momentul în care un număr necunoscut care te sună face parte dintr-o bază de date de numere de tip spam, menite să te agreseze cu oferte de care nu ai nevoie. În al doilea rând, te ajută să afli numele unui apelant, în cazul în care nu-l ai în agendă.
Aceeași companie care realizează aplicația respectivă publică anual o statistică referitoare la numărul apelurilor nedorite de tip spam cu care ne confruntăm în fiecare colț al lumii. La nivel global, situația s-a înrăutățit cu 300% în ultimul an. În mod surprinzător, în Statele Unite s-a înregistrate o scădere a numărului respectiv de apeluri, corelat probabil cu legislația foarte agresivă pe marginea subiectului din teritoriu.
Conform statisticilor puse la dispoziție de TrueCaller, nu mai puțin de 17,1 miliarde de apeluri de tip spam au fost identificate și blocate în ultimele 12 luni. În același timp, 74,1 miliarde de apeluri au fost identificate la modul general, pentru a te ajuta să afli numele celui care te sună.
În clasamentul din 2017, India a fost afectată de apeluri de tip spam, dar acum a fost devansată semnificativ de Brazilia. În anul alegerilor prezidențiale, un utilizator de True Caller a primit nu mai puțin de 37,5 apeluri în fiecare lună în teritoriu, cu o creștere de 81,1% față de situația de acum un an.
Statele Unite ale Americii s-au aflat pe locul al doilea în 2017, iar acum au coborât pe opt. Pentru americani există însă o altă statistică îngrijorătoare pe care ar fi bine să o ai în vedere. Aparent, unul din zece americani a pierdut bani din cauza unei înșelătorii desfășurate prin telefon în ultimele 12 luni, cu o pierdere medie de 357 de dolari de persoană, pentru un total de 8,9 miliarde de dolari în ultimul an.