Google ar putea primi o nouă amendă imensă din partea UE
Google a intrat din nou în vizorul Uniunii Europene și ar putea primi o amendă record în această lună. Android iar e în centrul atenției.
Noua amendă pentru Google ar fi motivat de presiunile pe care le face la adresa producătorilor de smartphone-uri. Google le cere acestora să să instaleze aplicațiile sale pe baza cărora face bani din reclame.
Pedeapsa vine de la Margrethe Vestager, comisar pentru politică regională al Comisiei Europene, și se așteaptă ca această amendă să se ridice la nivelul miliardelor de dolari, potrivit unor surse apropiate comisarului. De ce este în pericol compania americană să fie amendată?
UE nu este de acord cu strategia prin care compania pune presiune mare pe producătorii de smartphone-uri și tablete ale căror produse au sistemul de operare Android să instaleze aplicațiile Google, precum Google Chrome, Maps și așa mai departe. UE crede că producătorii ca HTC sau Samsung sunt obligați să pună Search ca motor de căutare presetat, Chrome ca browser presetat, altfel riscă să piardă accesul la magazinul de aplicații.
Asta ar fi o lovitură foarte mare pentru producătorii acestor telefoane. O soluție nedorită e ca aceștia să nu mai folosească versiunea de Android de la Google, adică fără aplicații, inclusiv Play Store. Altă soluție ar fi ca Google să nu mai condiționeze folosirea de preinstalarea aplicațiilor, ceea ce, realist vorbind, nu se va întâmpla.
Vestager crede că astfel de aranjamente cu producătorii de smartphone-uri asigură continuarea dominației Google în domeniul telefoanelor mobile. Astfel, Vestager vrea ca Google să nu mai impună producătorilor aplicațiile sale sau, măcar, să facă mai ușor pentru utilizatori procesul de schimbare a motorului de căutare sau a browserului.
Niciun consilier al lui Vestager sau al companiei nu a comentat această informație.
Consecințele s-ar putea dovedi grave. Prin forțarea instalării aplicațiilor sale în milioanele de telefoane și utilizarea acestora, compania poate obține și mai multe date despre utilizator, date care ar putea fi folosite pentru a vinde reclamă.
Gigantul american nu se află la prima abatare, iar Uniunea Europeană a amendat compania anul trecut cu 2,7 miliarde de dolari deoarece în rezultatele la căutare își punea servicii înaintea companiilor care aveau instrumente similare.