YouTube se reinventează, iar schimbările încep de la noul logo

de: Alexandru Puiu
30 08. 2017

YouTube este o companie Google și, cu toate că acest detaliu nu este foarte evident în cea mai mare parte a timpului, serviciul de streaming tocmai s-a transformat.

YouTube este calea perfectă pentru a-ți accesa într-un mod rapid și eficient clipurile favorite din online. Interfața este una simplă, formată din câteva butoane care te ajută să ajungi la ceea ce cauți fără să te mai gândești. Cei de la Google au ajuns însă la concluzia că aspectul YouTube este bătrânicios și nu se mai aliniază la principiile de design ale gigantului din Mountain View.

Dintr-un punct de vedere, YouTube nu a suferit schimbări majore în materie de design în ultimii 12 ani, de când a apărut online. Chiar dacă atunci erai limitat la clipuri 4:3 cu o rezoluție maximă de 320 x 240, iar acum poți posta clipuri 4K, VR sau 3D, logo-ul serviciului a rămas neschimbat.

Începând de astăzi, YouTube a adoptat un nou logo. Acesta este mai simplu și mai curat, iar motivația din spate are legătură cu viziunea cross-platform a companiei. Practic, noua siglă se adaptează perfect pentru orice diagonală de ecran pe care te uiți la clipuri. Din acest motiv, indiferent dacă petreci timp pe YouTube pe telefon sau TV, nu ar trebui să dureze foarte mult până vei vedea această schimbare importantă.

YouTube trece la limbajul de design Material Design, devenit sinonim cu sistemul de operare Android în ultimii ani. Primele detalii despre noua interfață au apărut în urmă cu mai bine de un an, dar după o lungă perioadă de teste și experimente, acesta e disponibilă publicului larg.

Bazată pe framework-ul Google Polymer, această interfață ar trebui să se reflecte într-o viteză sporită la navigare și o experiență mai stabilă. Caracteristicile definitorii sunt curățenia și simplitatea. Cireașa de pe tort vine sub forma modului de noapte ce ar trebui să te ajute să ai un somn mai linștit seara dacă petreci foarte mult timp online.