YouTube renunță la cele mai enervante reclame
YouTube generează profit dintr-o varietate foarte mare de tipuri de reclame, dar în curând va renunța la unele dintre ele.
Având în vedere costurile aferente susținerii unei platforme precum YouTube, era previzibil faptul că reclamele vor avea un loc de cinste pe platforma online. Unele dintre ele sunt mai discrete, altele sunt cât se poate de deranjante și te-ar putea frustra suficient de mult încât să renunți să mai vizionezi un clip.
Cele cinci secunde pe care trebuie să le așteptați până la apăsarea butonului Skip la majoritatea clipurilor de pe YouTube par de multe ori o eternitate. Ce faci însă când te lovești de o reclamă de 30 de secunde peste care nu poți să sari și ești obligat să o vizionezi în întregime? De ceva timp, Google a vândut astfel de reclame și s-ar putea să le fi văzut vreodată. Din fericire, pe viitor, acestea vor dispărea de pe YouTube.
Conform unor informații obținute de publicația online Campaign, Google a confirmat că începând cu 2018 nu vom mai vedea pe YouTube reclame de 30 de secunde peste care nu poți sări. Din păcate, decizia nu poate fi implementată mai devreme din cauza contractelor pentru astfel de conținut care nu au fost duse încă la îndeplinire.
Vor exista în continuare reclame peste care nu puteți sări, dar acestea vor avea maxim 20 de secunde. Predominante vor fi reclamele de 6 secunde pe care nu le puteți ignora. Intitulate bumper ads, acestea s-ar putea să ajungă să preceadă majoritatea clipurilor de pe YouTube.
Important este că am primit o veste bună. Sesiunile extinse de vizionări pe YouTube vor fi mult mai relaxate de anul viitor, când nu vom mai avea parte de reclame de neignorat de jumătate de minut. Nu este exclus ca acestea să fie înlocuite cu alt format deranjant, dar vom afla abia în 2018.