Vânzările de iPhone nu mai sunt ce erau odată, iar Apple pierde în fața Samsung
IDC tocmai a publicat cel mai recent studiu pentru piața de mobile, iar vânzările de iPhone confirmă o situație destul de delicată pentru gigantul din Cupertino.
După fiecare trimestru fiscal, cei de la IDC publică un raport referitor la vânzările din piața de mobile. Acesta ne ajută să înțelegem un pic mai bine cine se află în frunte, cine a reușit să crească sau care sunt marii pierzători dintr-un domeniu surprinzător de competitiv. Cei mai mulți au fost curioși de performanța Apple, în contextul în care compania a lansat al treilea telefon cu un design identic la finele anului trecut. În plus, în 2016, Apple a înregistrat prima scădere a numărului de telefoane vândute comparativ cu aceeași perioadă din 2015.
Se pare însă că, deși este greu să găsești motive de bucurie pentru Apple strecurate prin aceste statistici, măcar vizavi de numărul de unități vândute, scăderile au stagnat. Conform celor de la IDC, Apple a livrat în primul trimestru din 2017, 51,6 milioane de iPhone-uri. Această valoare este insignifiant mai mare decât cele 51,2 milioane de unități vândute în primul trimestru din 2016, dar măcar nu este mai mică.
Unitățile vândute dezvăluie însă doar o parte a ecuației. Cota de piață a gigantului din Cupertino a scăzut anul acesta la nivel global până la 14,9%, în timp ce anul trecut era de 15,4% în primul trimestru. Samsung are o poziție foarte relaxată în piață cu 79,2 milioane de telefoane comercializate și o cotă de piață de 22,8%.
În privința pieței din China, care a devenit foarte volatilă în ultimii ani, tot mai multe companii locale reușesc să facă valuri la nivel global. Huawei este cel mai bun exemplu, cu o cotă de piață în creștere de la 8,4% anul trecut la 9,8% în primul trimestrul din 2017. Oppo a crescut de la 5,9% la 7,4 procente, iar Vivo a depășit pragul psihologic de 5,2% în creștere de la 4,4%. Rămâne să vedem dacă lansarea iPhone 8 va schimba radical aceste statistici.