26 dec. 2017 | 14:30

Top mașini electrice: care au fost cele mai cumpărate modele în 2017

AUTO
Top mașini electrice: care au fost cele mai cumpărate modele în 2017

Viitorul auto pare să-l reprezinte mașinile electrice. Pentru automobilele diesel sau pe benzină pare să fie „începutul sfârșitului”. Dar mai e mult până departe.

Cifrele la nivel mondial arată că sub 10% din automobilele care se vând pe piață sunt electrice. Care sunt însă cel mai vândute mașini electrice? Topul celor mai vândute automobile electrice în anul 2017 la nivel mondial este condus de BMW i3. Acesta este urmat de Renault Zoe, iar podiumul este completat de Tesla Model S.

Top 10 mașini electrice vândute în 2017

1. BMW i3
2. Renault Zoe
3. Tesla Model S
4. VW e-Golf
5. Nissan Leaf
6. Hyundai Ioniq
7. Tesla Model X
8. Volkswagen e-up!
9. Smart ForTwo ED
10. Nissan e-NV200 Combi

În România, moda mașinilor electrice ia amploare. Datele arată că în anul 2016 doar 40 de automobile electrice au fost înmatriculate la noi. Lucrurile s-au schimbat anul acesta și în primele 9 luni ale anului 446 de români au cerut bonus guvernamental de 10.000 euro (cel mai mare bonus din Uniunea Europeană) pentru achiziționarea unei mașini electrice.

Cel mai accesibil automobil electric care se vinde în țara noastră este Renault Twizy al cărui preț porneste de la circa 6.600 euro si poate ajunge până spre 12.000 euro cu bateria inclusă. E drept însă că Twizy nu este un automobil, ci un cvadriciclu.

[readmore]

Mai mult, Tesla și-a anunțat primul camion electric și deja are precomenzi. Prima este UPS, care deja a plasat o comandă de 125 de vehicule. Conform autorităților americane, caracteristicile de siguranță ale camionului Tesla reduc cu 40% ratele de accident, potrivit unei analize a guvernului SUA. Tesla estimează că va da startul producției vehiculelor în 2019, iar UPS va fi printre primele companii care vor pune în uz vehiculele.

Ca fapt istoric, primul automobil electric a fost construit de inventatorul scoțian Robert Anderson în Aberdeen, în anul 1839. Chimistul a contruit doi ani mai târziu o locomotivă electrică care a transportat o încărcătură de șase tone pe o distanță de 1.500 de metri.