27 iul. 2017 | 14:00

Românii nu se prea plâng de ”țepele” de pe net, reiese dintr-un studiu european

ACTUALITATE
Românii nu se prea plâng de ”țepele” de pe net, reiese dintr-un studiu european

Comisia Europeană a alcătuit un studiu în care a analizat comportamentele diferiților cumpărători online din statele Uniunii Europene. Aflăm astfel că românii nu prea se plâng atunci când întâmpină dificultăți în ceea ce privește e-commerce-ul transfrontalier. România se află pe penultimul loc la numărul de plângeri, doar 52,4% din clienții păgubiți alegând să facă ceva în privința evenimentelor nefericite.

Suedezii sunt ceva mai îndrăzneți decât popoarele din Est și ocupă primul loc în acest clasament, cu o rată de plângeri de 78,6%. Locul doi este ocupat de Malta, cu 74,1%, fiind urmată de Portugalia, cu 70,3%. Media din UE este de 60,3%. Avem aici și o veste bună. În România, condițiile oferite consumatorilor s-au îmbunătățit destul de mult în ultimii trei ani.

studiu european

Studiul european ne mai arată că e-commerce-ul din țările UE este într-o continuă creștere. Cele mai mari salturi în comenzi sunt în Marea Britanie, Irlanda, Franța și Portugalia. Creștere avem și în România, semn că populația începe să aibă din ce în ce mai multă încredere în comerțul online. De partea cealaltă, Finlanda, Islanda, Estonia, Slovacia și Norvegia sunt țările în cadrul cărora e-commerce-ul se află pe o pantă descendentă.

studiu european

Comparativ cu studii mai vechi, aflăm că nivelul de încredere pentru e-commerce-ul la nivel european a crescut cu 12,4 procente pentru cumpărăturile online făcute de la retailerii locali, și cu 21,1 procente în ceea ce privește cumpărăturile de la retailerii aflați în alte state europene, străine cumpărătorului. De partea cealaltă a baricadei, magazinele de pe Internet rămân sceptice cu privire la vânzările în afara granițelor țării în care activează, conform aceluiași studiu.

Studiul complet al Comisiei Europene poate fi accesat la acest link.