09 nov. 2017 | 16:18

Vorbele lui Steve Jobs care explică perfect succesul Apple

VIDEO ACTUALITATE

Steve Jobs, cofondatorul și directorul general Apple, este, poate, cel mai reprezentativ și de succes om de afaceri din lume.

Cariera lui Jobs în afaceri a determinat mulți antreprenori să fie preocupați de designul produsului și importanța crucială pe care o are aspectul estetic al acestuia în cucerirea clienților. La finalul secolului trecut, Steve Jobs a revenit la marea companie pe care a creat-o, Apple. Tot atunci, Jobs a pus bazele succesului iPhone. Una dintre replicile lui celebre la asta se referă și, vrei sau nu să crezi, a avut dreptate.

„Poate că cel mai greu este să vezi cum asta îți va permite să ai un produs care generează 8-10 miliarde de dolari pe an. Și unul dintre lucrurile pe care le-am remarcat cel mai des e că trebuie să pornești de la experiența utilizatorului și să mergi înapoi spre tehnologia în cauză”, a spus Jobs. Aceste „vorbe de duh” au fost rostite de Jobs la conferința WWDC a Apple din 1997, când una dintre întrebările care i s-au adresat îi punea la îndoială valoarea de antreprenor și inovator pe piață.

Apple s-a bazat pe această credință mai tot timpul și direcția a imprimat-o prin primul iMac, în 1998. Deși niciun smartphone sau iMAc nu a fost o perfecțiunea întruchipată, nicio altă companie nu a putut dărâma succesul Apple, dovadă că acum numără în bănci miliarde de dolari.

În orice caz, Steve Jobs nu a explicat neapărat succesul Apple. Continuarea răspunsului lui poate fi aplicat de orice companie și orice antreprenor, care vrea să inoveze și să dea peste cap un domeniu anume. „Nu poți începe de la tehnologie și să încerci să găsești un mod prin care s-o vinzi. Și probabil că eu am făcut greșeala asta mai des decât oricine altcineva de aici și am cicatrice care s-o demonstreze. Știu că așa funcționează lucrurile”, a completat Jobs.