24 mai 2017 | 17:56

Seleco: brandul TV cu parfum de ”La vita è bella”

ACTUALITATE
Seleco: brandul TV cu parfum de ”La vita è bella”

Puțină lume a auzit de Seleco. Născută ca un spin-off al companiei italiene Zanussi, Seleco făcea furori prin televizoare pe care le producea în anii ’60. Chiar dacă erau doar alb-negru la vremea respectivă, acesta fiind standardul, erau printre cele mai cumpărate din Eruopa. Având Zanussi în spate, Seleco a intrat puternic pe piață și a dețint timp de mulți ani o poziție fruntașă. Într-o vreme în care televizoarele care fac furori astăzi nici măcar nu erau cunoscute.

Seleco a rezistat în forma inițială timp de aproape 20 de ani, din 1965 până în 1984. Atunci a fost vândută mai departe către un om de afaceri italian, Gian Marco Rossignolo. În anii ’80, Seleco era în principal recunoscută pentru campaniile de marketing pe care le realiza, acestea prinzând extrem de bine în Europa. Compania chiar a trecut la sponsorizări de renume, ulterior, cea mai recunoscută fiind prezența brand-ului pe tricourile echipei SS Lazio, una dintre cele mai mari ale Italiei.

Odată cu sosirea anilor ’90, Seleco a intrat într-un con de umbră și a cunoscut o perioadă mai puțin fastă. Aceasta se concentra mai mult pe fabricarea de decodoare TV, însă nu a mai putut fi competitivă după această schimbare de direcție. În 1997, compania italiană a trebuit să declare falimentul, recunoscându-se într-un final învinsă de către schimbările tot mai dese care surveneau la vremea rescpectivă în domeniul tehnologiei.

În anul 2000 a existat o tentativă de a învia Seleco, compania începând să producă televizoare CRT. Însă nu a mai durat mult până și această idee a eșuat. După mai bine de un deceniu, Seleco va reveni pe piața Europeană, brand-ul fiind cumpărat de firma Twenty Spa, condusă de Maurizzio Pannella. Cei de acolo vor lucra pentru dezvoltarea Seleco ca brand global. Există zvonuri în ceea ce privește și prezența în România. Brand-ul italienesc a fost reinventat și este pregătit să se bată de la egal la egal cu vechile sale cunoștințe care s-au conscrat pe piața TV în ultimii 30-40 de ani. Rămâne de văzut cum se va descurca.

Citește și: Televizoarele moderne consumă mai multă energie decât ți se spune