Samsung Galaxy Note 8 este pus la zid de presa chineză
Samsung Galaxy Note 8 s-a lansat și în China, dar nu este atât de bine primit pe cât s-ar fi așteptat compania.
Compania sud-coreeană face eforturi pentru a recâștiga încrederea chinezilor după eșecul de anul trecut, al lui Galaxy Note 7, iar sarcina Samsung a devenit și mai dificilă din cauza articolelor negative apărute în presă despre noul smartphone.
Conform unui raport al Business Korea, media din China publică zilnic articole negative despre Note 8. Aceștia compară numărul de precomenzi ale telefonului, 20.000, cu cele patru milioane primite de către iPhone. Cu toate acestea, trebuie menționat că pentru a face o precomandă de Galaxy Note 8, trebuie achitat un avans de 15 dolari, în vreme ce precomanda la iPhone 8 e gratuită.
Sistemul de depozit pentru rezervarea unui Note 8 înseamnă că aceste precomenzi au șanse mai mari se se transforme în tranzacții de succes. Un oficial al companiei spune că deja sunt mai multe precomenzi pentru Note 8 decât au fost pentru Note 7, în același interval de timp.
Prețul ridicat al telefonului îi descurajează, de asemenea, pe oamenii care vor să își cumpere un astfel de smartphone. Xiaomi Mi Mix 2, care vine cu un ecran fără margini și cu același procesor ca Samsung Galaxy Note 8, Snapdragon 835, costă doar 501 dolari, față de 1.061 dolari, prețul phablet-ului coreean.
Un alt factor care afectează afacerile Samsung în China este sentimentul anti-sud-coreean apărut odată cu instalarea sistemului de apărare THAAD. Clienții chinezi au început să boicoteze branduri ca Samsung, LG și Hyundai, iar asta se arată chiar și într-un săptămânal chinez de stat.
Samsung nu are oricum o cotă de piață foarte mare în China, nivelul de 3% fiind infim pe lângă cele 87 de procente pe care le au Xiaomi, Oppo, Huawei și Vivo.