Cum a ajuns România o țară cu sute de mii de vehicule autonome
Lumea bună vorbește de ani buni despre mașini autonome, acele automobile menite să se conducă singure. În tot acest timp, pe drumurile din România, atelajele (autonome?) trase de cai sunt încă la mare căutare.
România e la coada Europei și la propriu și la figurat în ceea ce privește infrastructura rutieră. Are peste 30.000 de kilometri de drumuri naţionale, judeţene şi comunale pietruite sau de pământ, astfel că prezența automobilelor autonome pe teritoriu mioritic pare, cel puțin deocamdată, o utopie.
În timp ce în Germania autoritățile au adoptat prima lege pentru maşini autonome, aleșii noștri nu par să privească spre viitorul apropiat. Pentru noi, timpul și spațiul sunt relative, mașinile autonome nu vor fi inventate, iar autostrăzile sunt bune doar când mergem în vacanță. Nefericirea nu constă doar în faptul că avem puțini kilometri de autostradă și drumuri express, ci și că drumurile noastre sunt extrem de aglomerate.
Parcul auto din România a ajuns la peste nouă milioane de automobile. În octombrie 2016, erau dați în folosință 732 km de autostradă. Astfel, revoluția în transportul rutier bate la ușă, iar în România încă pot fi văzute căruțe la tot pasul.
Cifrele arată că în 2013 erau în România peste 450.000 de care și căruțe. În fond, primele mijloace de transport autonome inventate de noi, românii. Poate părea o glumă, dar este un tip de raționament dus la absurd de la care putem porni ca să ne dăm seama că lucrurile trebuie accelerate. În timp ce privim cu bucurie, optimism sau speranță la mașini ca Tesla, încă mergem cu ce avem pe drumuri vag asfaltate.