Roboții și oamenii vor trebui să învețe să comunice unii cu alții
Roboții vor face parte, în curând, din societatea noastră. Pentru a se integra, este esențial că ei să fie învățați să comunice cu oamenii.
Creșterea automatizării provoacă tot felul de întrebări cu privire la viitorul muncii cu angajații umani, dar există și o altă analiză importantă: cum să interacționăm cu roboții pe măsură ce devin mai obișnuiți în viața noastră de zi cu zi?
Pe măsură ce roboții devin mai capabili să îndeplinească sarcinile în mod independent, este esențial ca ei să fie învățați cum să comunice cu oamenii cu care se deplasează, fie că sunt colegi sau străini. Limba naturală va juca un rol important, dar este doar o parte a unui întreg mai mare. Când oamenii vorbesc unii cu alții, ceea ce se spun nu cuprinde decât o cantitate mică de informație transmisă. Totul, de la expresiile faciale până la intonația vocii unei persoane, ar putea da un context suplimentar sau o mai bună înțelegere a subiectului.
Acesta este un lucru pe care oameni de știință și ingineri care construiesc roboți (algoritmi cu inteligență artificială) trebuie să-l ia în considerare. Un vocabular complet nu este neapărat suficient. Un proiect cunoscut sub numele de Baxter, dezvoltat de Rethink Robotics, folosește o pereche de ochi pe ecran, pentru a permite oamenilor să știe ce va face robotul în continuare. Aceasta este o stradă cu două sensuri. Pe lângă faptul că sunt capabili să semnaleze intențiile lor, roboții vor trebui să fie capabili să ridice indiciile sociale scăzute de alții pentru a fi eficienți în rolurile lor.
O echipă de la Grupul Interactive Robotics al MIT, condusă de Dr. Julie Shah, a folosit tehnici pentru a învăța un robot să observe indicatorii anticipativi de la un om care pot dezvălui intențiile lor. Roboții trebuie să învețe de la zero, iar pentru început sunt familiarizați cu noțiunile de bază. Roboții excelează în anumite sarcini, din cauza calităților non-umane: nu obosesc și nu strâmbă din nas dacă nu le convine o sarcină sau un lucru. Cu toate acestea, pe măsură ce își asumă un set mai variat de roluri, vor trebui să înveșe anumite abilități distincte.
În prezent, avem tendința să ne gândim la roboți ca fiind o alternativă la munca manuală. Progresele ulterioare în a ajuta roboții să interacționeze cu oamenii le vor permite să preia o gamă mult mai largă de vocații. Serviciile de relații cu clienții, în special cele în care există o serie limitată de responsabilități, vor fi perfecte pentru ei, odată ce vor putea să aibă o conversație naturală și productivă în mod fiabil.