A picat Google Docs și asta îți arată că nu te poți baza mereu pe cloud
Sunt multe motive să folosești Google Docs ca o platformă de colaborare, dar asta nu înseamnă că serviciul este în permanență online și nu te dezamăgește ocazional.
Concurența în domeniul stocării în cloud este foarte mare. Surprinzător de multe companii mai mici sau mai mari oferă mijloace prin care o echipă de internauți poate colabora la un proiect sau poate accesa același set de fișiere. Uneori, platfomele sunt atât de similare încât decizia unei eventuale achiziții se bazează exclusiv pe încrederea pe care o ai în brandul din spate. Ce faci însă când respectiva încredere îți este trădată de un gigant precum Google.
Din păcate, asta s-a întâmplat aseară, când platforma Google Docs a încetat să mai funcționeze și a făcut probleme mari unui număr semnificativ de utilizatori. Întregul eveniment s-a desfășurat între orele 21:48 și 23:10. La ora 22:55, cei de la Google au postat deja pe Twitter un mesaj prin care anunțau utilizatorii că ”Serviciul Google Docs a fost restaurat pentru câțiva utilizatori și așteptăm o remediere completă a problemei în viitorul apropiat.” Din acel moment, au mai trecut 15 minute până când întreaga platformă a funcționat optim pentru utilizatorii de pe întregul mapamond.
Deși s-ar putea să nu avut acces la fișierele tale online în perioada mai sus menționată, este important de reținut că datele nu ți-au fost în pericol în nici un moment. Pentru confortul tău psihologic, poți verifica să fie totul în regulă, dar este puțin probabil ca documentele tale să prezinte vreo problemă. În final, merită perceput întregul eveniment ca un fel de avertisment că uneori ar fi bine să ai un backup la toate fișierele din cloud, indiferent dacă acel cloud aparține Google.
We’re actively investigating an issue with Docs not loading. Thanks for your patience as we look into it.
— Google Docs (@googledocs) November 15, 2017
Docs is back up for most users, and we expect a full resolution for all users shortly. Sorry for this disruption and thanks again for your patience with us.
— Google Docs (@googledocs) November 15, 2017