06 sept. 2017 | 09:45

Noul Nissan Leaf îți va schimba părerea despre mașini electrice

ENTERTAINMENT
Noul Nissan Leaf îți va schimba părerea despre mașini electrice

Nissan tocmai a dezvăluit modelul de Nissan Leaf  pentru anul 2018. Acesta reprezintă un upgrade semnificativ adus modelului anterior pe mai multe planuri.

Un pic mai ieftin și cu o autonomie un pic mai mare, viitorul Nissan Leaf nu încearcă să fie un concurent pentru Tesla Model 3 sau Chevy Bolt. Cu toate acestea, s-ar putea să fie soluția perfectă pentru cei care petrec o cantitate semnificativă de timp în traficul obositor din orașe.

Una dintre primele mașini electrice cu priză la public, Nissan Leaf este actualizat la intervale regulate de către producătorul japonez. Se pare că reprezintă o sursă importantă de venit pentru companie. În orice alte condiții, ar fi ciudat să aduci actualizări atât de importante bolidului, doar pentru a-l face mai ieftin.

Noul Nissan Leaf 2018 include pachetul de funcții semi-autonome ProPilot și costă 30.000 de dolari, cu aproximativ 700 de dolari mai ieftin decât acum un an.  Între timp, autonomia unui Leaf a crescut de la 170 de kilometri per încărcare până la 240 de kilometri. Puterea totală este de 147 de cai putere.

Cu un design hatchback în patru uși, această versiune de Nissan este mai ieftină cu aproximativ 5000 de dolari comparativ cu Model 3 și Chevy Bolt. Pe de altă parte, creațiile Tesla și Chevrolet promit o autonomie cu aproximativ 160 de kilometri mai mare. Depinde doar de utilizatori ce își doresc mai mult.

În mod suspect, în cadrul lansării care s-a desfășurat simultan la Las Vegas și Tokyo, compania japoneză a dezvăluit că în 2019 va fi lansat un Leaf cu o autonomie mult mai mare, care va fi construit pe o cu totul altă platformă electrică.

În privința funcțiilor smart din actualul model, datorită setului de tehnologii din ProPilot, noul Leaf îți ține mașina pe banda ei urmărind atent în trafic poziția mașinii din față. Trebuie să stai în permanență cu mâinile pe volan, dar măcar nu vei apăsa în tot acest timp pe pedale pentru a alterna frâna cu accelerația. Prin intermediul e-Pedal, o singură pedală este suficientă pentru a îndeplini ambele funcții.

La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele