16 mai 2017 | 09:31

Motoarele diesel poluează mai mult decât ne-am putea imagina

ACTUALITATE
Motoarele diesel poluează mai mult decât ne-am putea imagina

Motorul diesel poluează mai mult decât am fi crezut inițial, iar testele ne indică o creștere semnificativă a emisiilor de oxid de azot.

Mașinile, tractoarele și alte vehicule din mai mult de zece țări, care au motor diesel, produc cu 50% mai multe emisii de oxid de azot decât ne sugerează testele de laborator, potrivit unui nou studiu. Această poluare semnificativă ar fi contribuit la peste 38,000 de morți premature în 2015, la nivel global.

Potrivit studiului, publicat în revista Nature, vehiculele care au motoare cu diesel poluează mai mult decât credeam noi inițial. Cercetătorii au comparat emisiile pe care le emanau motoarele cu diesel pe șosele, raportat la testele de laborator care aveau în vedere oxizii de azot (NOx). Țările în care mașinile cu diesel au fost testate sunt Australia, Brazilia, Canada, China, Uniunea Europeană, India, Japonia, Mexico, Rusia, Coreea de Sud și Statele Unite, locuri unde mai mult de 80% din vânzări s-au îndreptat spre sectorul de vehicule cu motoare diesel, potrivit The Verge.

Deși testele de laborator le-au indicat cercetătorilor că valoarea totală a emisiilor ajungea în jurul valorii de 9,4 milioane de tone de NOx, potrivit noului studiu, suma totală este mai mare cu 5 milioane de tone. O creștere semnificativă care are consecințe negative asupra mediului și sănătății noastre.

Oxizii de azot sunt eliberați în aer atunci fie în urma emanațiilor de la vehiculele cu motor, fie în urma arderii cărbunilor și a combustibililor fosili, care dau naștere particulelor mici de funingine și fumului. Respirarea acestui aer poluat determină apariția afecțiunilor inimii și plămânilor, incluzând aici cancerul pulmonar.

Deși se fac teste în mod regulat care să verifice emisiile generate de mașinile cu motor diesel, aceste teste nu reușesc să imite situațiile reale, de pe șosele, motiv pentru care rezultatele subapreciază nivelul de poluare existent.

Cercetările intense pe acest subiect apar în urma scandalului cu Volkswagen, din 2015, și care a generat discuții aprinse pe tema emisiilor de oxid de azot (NOx).