Lenovo publică rezultatele financiare și anunță prima scădere după doi ani
Lenovo e unul dintre liderii pieței de computere, dar nu înseamnă că are o poziție privilegiată. Odată cu rezultatele financiare a anunțat că urmează o perioadă mai dificilă.
Pentru ultimul trimestru, Lenovo a anunțat o pierdere de 72 de milioane de dolari. Spre comparație, în aceeași perioadă din 2016 avea un profit de 173 de milioane de dolari. Mai mult, e prima scădere pe care o raportează din septembrie 2015 până în prezent. Implicit, prețul per acțiune a scăzut cu 5%.
Lenovo susține că până la finalul anului va fi dificil, deoarece costurile pentru componente vor crește și compania ar fi astfel forțată să crească prețurile, ceea ce s-ar putea să afecteze volumul de vânzări. „Majoritatea costurilor per componente se stabilizează, mai puțin ale memoriilor și prețul încă este în creștere”, a declarat Gianfranco Lanci, directorul de operațiuni al Lenovo.
Lenovo a mai comunicat și o scădere cu 6% a livrărilor de PC-uri pentru ultimul trimestru, iar veniturile din această categorie au fost de șapte miliarde de dolari. Global, scăderea înregistrată pe această piață a fost de 3%.
În ceea ce privește viitorul, Lenovo speră că în anul fiscal 2018 va reuși să facă profit din divizia mobilă, acolo unde brandul Motorola încă este vârf de lance. Veniturile din această zonă au crescut cu 2% până la 1,75 miliarde dolari. Totuși, deși este singura entitate a Lenovo care a crescut, reprezintă doar 17% din afacerile companiei. Venitul total a fost de 10 miliarde de dolari.