13 feb. 2017 | 14:06

Înșelătoriile din mediul online, rezolvate într-un mod hilar cu ajutorul boților [VIDEO]

ACTUALITATE
Înșelătoriile din mediul online, rezolvate într-un mod hilar cu ajutorul boților [VIDEO]

Dacă te-ai aflat vreodată online și ai întâmpinat deschiderea unor ferestre care pretindeau că sunt de la Windows, există în sfârșit o rezolvare la aceste probleme prin intermediul unei armate de boți.

Cei de la Business Insider ne anunță că mesajul în aparență prietenos e de fapt o înșelătorie care încearcă să te facă să descarci malware (aplicații care vor influența performanțacomputerului și care au scopul de a obține acces la date private), iar că problema poate fi rezolvată simplu cu ajutorul unor boți.

Partea bună a acestei situații nefericite și sâcâitoare este că un programator a venit cu o soluție hilară și inteligentă de a elimina aceste înșelătorii din mediul online. Programatorul pe nume Roger Anderson, care este și deținătorul companiei de telefonie Jolly Roger, a construit o armată de boți specifici pentru telefoanele mobile, care pot fi confundați cu ușurință cu oamenii. Boții au rolul de a împiedica hărțuirea firmelor și a persoanelor care pot fi contactate.

Acestuia i-a venit ideea de a crea o armată de boți, responsabilă de asigurarea ordinii, atunci când un vânzător de produse și servicii  a sunat la acesta acasă și a folosit un limbaj tendențios în timpul comunicării cu fiul său. Produsul creat de Roger Anderson și-a răspândit faima atât de repede încât este cerut și cumpărat de companii mari, dar și de consumatori obișnuiți.

Procedura implementată de acesta funcționează destul de simplu. Când un reprezentant de vânzări sună, ai posibilitatea de a transfera convorbirea unui bot, al cărui scop este să îl țină de vorbă pe reprezentant și să îi pierdă timpul până în momentul în care acesta își dă seama că este fentat, caz în care renunță să mai sune. Bot-ul se folosește de expresii precum ”Da”, ”Aha”, ”Ascult” sau ”Vai, așteaptă puțin că am o albină pe mână”.

Anderson s-a aflat el însuși în postura de victimă a unei înșelătorii informatice de acest gen. Acesta a primit un anunț care îl anunța de existența unei infecții la nivelul calculatorului său și care îi propunea să contacteze numărul afișat pentru a putea rezolva problema. În acel moment, Anderson a decis să sune la numărul respectiv pentru a se asigura că centrul are într-adevăr scopul de a înșela utilizatorii.

Confirmându-și ipoteza, acesta a decis să-și trimită armata de boți și să sune de 100 de ori pe 20 de canale de comunicare diferite, iar apoi de încă 500 de ori. Rezultatul convorbirilor i-a demonstrat acestuia că produsul pe care îl pune la dispoziție este eficace. După ce reprezentanții companiilor de vânzări au vorbit cu boții și au realizat că au de a face cu o înșelătorie, au blocat apelurile.

Inventatorul nu vrea să rămână doar la acest nivel, ci își propune să îmbunătățească serviciul pe care îl oferă. Asta înseamnă că le va permite oamenilor să raporteze apelurile suspecte, pe care el le va analiza și va detecta aparținătorul numărului respectiv, după care îi va trimite o armată de boți care să-l „liniștească”.