Cum (mai) vrea Facebook să te spioneze cu ajutorul telefonului
Rețeaua Facebook este faimoasă pentru modul în care împinge limitele tehnologice cu inovațiile sale, dar ultimele sale invenții i-ar putea îngrijora pe utilizatori, și pe bună dreptate.
Un nou brevet ne arată că Facebook plănuiește să analizeze emoțiile utilizatorilor prin intermediul unei tehnologii inovatoare. Astfel, compania poate prezice stările tale în funcție de input-ul pe care îl primește pe baza unor senzori integrați în telefonul tău mobil. În acest mod, analizând presiunea și viteza cu care scrii un mesaj, Facebook poate prezice emoțiile tale.
Asta nu este tot, iar un alt brevet ne sugerează că Facebook dorește să spioneze utilizatorii cu ajutorul camerelor de telefon sau cu al webcam-urilor de pe computere. Astfel, camerele foto nu mai sunt instrumente pasive de care să te folosești când ai nevoie, ci ele au capacitatea de a înregistra încontinuu un flux de informații, de care rețeaua socială se va folosi pentru a-și îmbunătăți algoritmii de funcționare.
Sistemul propus ar captura imaginea utilizatorului, pentru a identifica starea lui. Prin intermediul acestor date, Facebook ar putea determina cu acuratețe ce emoții trezește o anumită postare și apoi s-ar putea folosi de aceste informații în favoarea sa, adică pentru a dezvolta noi ustensile care să se adreseze nevoilor utilizatorului.
Un alt brevet, identificat de cbinsights.com, funcționează pe baza unui sistem de recunoaștere facială. Acesta ar avea rolul de a înregistra diferitele expresii faciale ale persoanelor, pentru a crea o nouă generație de emoticoane care să fie cât mai apropiate de reacțiile naturale ale utilizatorilor.
Compania vine constant cu propuneri inteligente prin care să îmbunătățească experiența pe site, dar unele dintre sunt îngrijorătoare. Spre exemplu, se zvonește că Facebook a propus în 2014 un brevet pentru a determina statusul relației utilizatorilor care refuzau să ofere aceste informații pe profil. Tehnologia propusă ar infera aceste informații pe baza interacțiunilor cu celelalte persoane de pe rețeaua socială. Rezultatele obținute le-ar permite agențiilor de publicitate informațiile necesare în funcție de care să își ghideze viitoarele acțiuni de pe rețea.