Facebook atacă LinkedIn cu postări de locuri de muncă
Printr-o nouă postare pe blogul oficial al companiei, cei de la Facebook detaliază posibilitatea postării de locuri de muncă de către paginilie publice.
Nu trece o zi fără un nou anunț pe marginea funcționalității oferite de Facebook sau Facebook Messeger. Cele mai multe astfel de adaosuri sunt adresate utilizatorilor obișnuiți ce definesc cea mai mare parte a membrilor Facebook. Ocazional, există însă și excepții. O astfel de excepție a venit în prim plan zilele trecute și se adresează deținătorilor de pagini publice: instituțiilor, companiilor, formațiilor și oricăror altor pagini cu Like în loc de prieteni.
Inițial doar în Statele Unite ale Americii și Canada, funcția se traduce prin facilitarea postării de anunțuri pentru locuri de muncă. În contextul în care îți poți alege cu precizie elevțiană caracteristicile profesionale ale persoanei prin fața căruia trece respectivul anunț, s-ar putea să nu dureze foarte mult până când postul oferit devine ocupat.
De partea cealaltă a ecuației, în momentul în care o persoană aplică pentru un loc de muncă postat pe Facebook, procesul este cât se poate de intuitiv. Este necesar un singr click pe butonul Apply Now și un întreg formular este completat automat cu datele aferente profilului de pe Facebook. Este ca și cum, în doar câteva secunde, ai expediat o formă sintetizată a CV-ului. Dacă gestul tău de posibil angajat a generat interes, imediat poți fi contactat pe Messenger, iar cercul a fost închis și toate etapele au fost realizate prin Facebook.
Vizavi de joburile pe care le vei vedea sub formă de anunțuri, cele mai multe vor veni de la pagini publice față de care ți-ai manifestat interesul printr-un Like. Dacă nu șii exact care sunt paginile cu care ar trebui să interacționezi, vei găsi o o nouă secțiune de locuri de muncă atât pe web, cât și în aplicațiile omonime de mobil.
Cei de la Facebook s-au ferit să clasifice introducerea de anunțuri de locuri de muncă ca un atac la adresa LinkedIn. Aceștia au definit gestul mai degrabă ca o adaptare la o nevoie care exista de mult timp. Găseam deja anunțuri pentru locuri de muncă pe site-ul companiei americane, acum s-a formalizat formatul pentru astfel de postări.