De ce fiecare automobil trebuie dotat cu anvelope de iarnă
Eterna comparație dintre anvelopele all season și anvelope de iarnă nu pare să-și aibă rostul, într-o eră în care informațiile circulă la liber pe internet. Specialiștii din zona auto afirmă cu tărie că anvelopele de iarnă sunt indispensabile în sezonul rece și aduc argumente solide în acest sens. Iată patru dintre aceste argumente.
Totul începe de la consum. Conform specialiștilor auto, anvelopele de iarnă au o tracțiune și o aderență mai bună pe zăpadă, astfel că un automobil dotat cu asemenea gume consumă mai puțin carburant. Indiferent dacă vorbim despre automobile pe benzină sau pe motorină.
Potrivit Ordonanţei Guvernului nr. 5/2011, care impune obligativitatea echipării autoturismelor cu anvelope de iarnă în sezonul rece, utilizarea cauciucurilor de iarnă nu este condiţionată de o anumită perioadă de timp, ci doar de starea carosabilului. Mai mult, conducerea mașinii pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, polei sau gheaţă fără ca acesta să fie dotat cu anvelope de iarnă constituie contravenție. Şoferii riscă să rămână fără certificat de înmatriculare, dar şi să plătească o amendă de până la 2.500 de lei.
Anvelopele de iarnă dau încredere
Chiar dacă poate suna ciudat, anvelopele de iarnă lucrează și la psihicul șoferilor. Cel puțin asta susține un studiu al Michelin. Se pare că șoferii care conduc pe zăpadă cu anvelope mixte sunt mai stresați de pierderea controlului, decât ceilalți.
Anvelopele de iarnă nu își pierd proprietățile pe zăpadă
Spre deosebire de anvelopele all season, cele de iarnă nu îşi pierd mult din performanţe dacă temperaturile sunt foarte scăzute, ori dacă gheața este depusă pe carosabil. Iar acest lucru este esențial într-o iarnă cu multe precipitații.
Statisticile dau dreptate anvelopelor de iarnă
Până ca anvelopele de iarnă să devină obligatorii în Germania, în 2005 au avut loc 12.539 de accidente cu victime. În, 2008, la trei ani distanță și după obligativitatea gumelor de iarnă, au mai avut loc doar 6.505 accidente cu victime.